منشی زن که در محل کار مشغول به انتخاب یکی از زونکن های بر روی هم چیده شده در بایگانی می باشد.

مراحل ثبت برند

مراحل ثبت برند چیست ؟!

در مورد مراحل ثبت برند در واقع فرقی نمی کند که شما در کدام استان، شهرستان و شهر باشید ، امروزه خوشبختانه ثبت برند امروزه اینترنتی شده است.

این موضوع همانقدر که بواسطه سهولت کارهای تحت اینترنت مایه خرسندی است؛ از آنجا که ارتباط شما با اداره ثبت علائم تجاری و کارشناسان آن کم شده است ، سبب بروز مشکل و اتلاف وقت برای ارباب رجوعی که به قوانین و اصول ثبت برند نا آشنا است؛ می گردد.

خصوصا که اداره ثبت علائم تجاری دسترسی تلفنی به این اداره را هم حذف کرده و حتی در وب سایت ثبت علائم تجاری یا همان سامانه مالکیت معنوی خاطر نشان شده که از مراجعه حضوری به این اداره پرهیز کنید.

از طرفی همه، هم که ثبت برند نمی دانند و صاحبان کسب و کار خصوصاً مشاغل تولیدی و بازرگانان و تجار آنقدر مشغله دارند که فرصت آموزش مراحل ثبت برند را ندارند.

مدارک لازم جهت ثبت برند

مدارک لازم جهت ثبت برند، یکی از مراحل ثبت برند و یا در واقع اولین مرحله از ثبت برند است که به شرح ذیل الذکر می باشد.

برای اشخاص حقیقی که تمایل به ثبت برند دارند ، مدارک لازم به شرح زیر می باشد، سایر مدارک با همکاری موسسه تهیه و تنظیم می شود.

  • کپی برابر با اصل شناسنامه و کارت ملی
  • جواز کسب و یا جواز تاسیس و یا مجوز از سایر ارگان ها و سازمان ها
  • کارت بازرگانی در صورتی اسامی شما لاتین باشد یا معنای فارسی نداشته باشد.
  • نمونه طراحی شده برند شما که قرار است ثبت شود.

برای اشخاص حقوقی که تمایل به ثبت برند دارند ، مدارک لازم به شرح زیر می باشد، سایر مدارک با همکاری موسسه تهیه و تنظیم می شود.

  • کپی برابر با اصل شناسنامه و کارت ملی
  • روزنامه رسمی و آخرین تغییرات شرکت
  • جواز کسب و یا جواز تاسیس و یا مجوز از سایر ارگان ها و سازمان ها
  • کارت بازرگانی در صورتی اسامی شما لاتین باشد یا معنای فارسی نداشته باشد.
  • نمونه طراحی شده برند شما که قرار است ثبت شود.

آیا مراحل ثبت برند را می توانم خودم طی کنم ؟

صادقانه باید نکته ای به شما بگویم به عنوان نماینده یک موسسه حقوقی و کسی که در حدود پانزده سال است در حوزه ثبت برند کار می کند در مراحل ثبت برند ظرائف و نکاتی وجود دارد که گاه برای خود من بدیع می نماید .

وسعت بحث برند و برندینگ و یا همان علامت تجاری به قدری زیاد است که امروزه خودش دانشگاهی است که می تواند فارغ التحصیلانی داشته باشد.  چگونه ممکن است یک فرد آماتور بتواند در زمان کوتاهی که معمولاً فرصت او برای ثبت برند پیش از پیش دستی کردن رقبا است، از عهده این مهم بر آید؟!

پاسخ : ثبت برند تقریبا بدون استفاده از تجارب یک تیم با تجربه حقوقی که سالهاست، در این زمینه استخوان ترکانده نا ممکن است.

چگونه برند خود را ثبت نمائیم ؟

برای ثبت برند در اصفهان یا ثبت برند در تهران بدون فوت وقت اقدام نمائید. زمان ثبت برند شما همواره باید کوتاه ترین باشد. خطری بالقوه کسب و کار شما را تهدید می کند. ممکن است خدای ناکرده دیگری برند شما را صاحب شود.

راهنمای ثبت برند در شهرهای مختلف

1- ثبت برند در تهران

مرکز مالکیت معنوی در تهران  واقع شده است. شاید به نظر بیاید که این امر نقطه قوت خوبی برای متقاضیان ثبت برند در تهران می باشد.  در عمل ثبت برند در تهران تفاوتی چندانی با سایر شهرها ندارد.  این اداره مراجعه حضوری نمی پذیرد.

2- ثبت برند در اصفهان

اصفهان یکی از قطب های اقتصادی ایران می باشد. صاحبان کسب و کار بیشماری همواره طالب ثبت برند در اصفهان هستند. مع الوصف بسیاری با توجه به تبلیغات موجود در گوگل جذب مراکزی در تهران می شوند.

به نقاط قوتی که شهری بودن شخصی که قرار است ثبت برند را برای شما انجام دهد خوب فکر کنید. به یاد داشته باشید که شما قرار است با برون سپاری ثبت برند در زمان صرفه جوئی کنید.

 

 

 

مطالب مشابه...

مطالب محبوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!