منشی زن که در محل کار مشغول به انتخاب یکی از زونکن های بر روی هم چیده شده در بایگانی می باشد.

اخذ رتبه در تهران

ضرورت اخذ رتبه در تهران

اخذ رتبه در تهران طبق قانون برای همۀ شرکت هایی که می خواهند با دولت کار بکنند ضروری است.  شرکت ها معمولاً به دو گروه بزرگ شرکت های پیمانکاری و شرکت های مشاوره تقسیم بندی می شوند.

دولت نیز طبق قانون تنها مکلف به عقد قرارداد با شرکت هایی می باشد که دارای گواهی تشخیص صلاحیت یا همان رتبه باشند. اگر متقاضی اخذ رتبه در تهران هستید باید بدانید که فرایند رتبه بندی معمولاً زمان بر است و تجربه بالائی می طلبد.

در عرصۀ رتبه بندی در تهران تنها مجموعه فعال در کشور هستیم. این در حالی است که حتی بسیاری از ثبتی های بزرگ تهران به دلیل پیچیدگی های موجود کار رتبه انجام نمی دهند.

اخذ رتبه پیمانکاری در تهران

اخذ رتبه پیمانکاری در تهران بر اساس آیین نامه ی طبقه بندی و تشخیص صلاحیت پیمانکاران انجام می شود. محتوی این آیین نامه متاسفانه مفصل است و درک همه جانبۀ آن وقت زیادی می گیرد. اخذ رتبه پیمانکاری در تهران معمولاً متداول ترین بخش کاری ما می باشد. به نظرم تعداد شرکت های پیمانکاری همواره از شرکت های مشاوره بیشتر می باشد.

مشکل این است که متقاضی رتبه پیمانکاری در تهران معمولاً افراد شلوغی هستند. این دسته فرصت مطالعه جزء به جزء این موارد را ندارند. در این هنگام چاره کار در استفاده از تجارب مراجع ذی صلاح و مورد تایید قانون می باشد.

اخذ رتبه پیمانکاری در تهران بر اساس نوع فعالیت (رشته)

متقاضیان اخذ رتبه در تهران را می توان بیشتر در دسته ای به نام اخذ رتبه پیمانکاری در تهران جا داد. در واقع این بیشتر شرکت های پیمانکاری هستند که به دنبال اخذ رتبه در تهران به ما مراجعه می نمایند.

اگر متقاضی اخذ رتبه در تهران و جزء شرکت های پیمانکار می باشید بهتر است بدانید که طبق ماده 6 آیین نامه طبقه بندی و تشخیص صلاحیت پیمانکاران پیمانکاران به شرح زیر طبقه بندی می شوند:

رشته ساختمان:

دربرگیرنده امور پیمانکاری مربوط به ساخت ساختمانها و ابنیه اعم از چوبی، آجری، سنگی، بتنی و فلزی و نظایر آن.

رشته آب:

در برگیرنده امور پیمانکاری مربوط به ساخت سیستمها و تصفیه خانه های آب و فاضلاب، سدهاو بندها و تونلهی انحراف آب و شبکه های آب و فاضلاب، آبرسانی و کانالهای انتقال آب، سازه های دریایی و ساحلی و نظایر آن.

رشته حمل و نقل:

دربرگیرنده امور پیمانکاری مربوط به ساخت راهها نظیر جاده های اصلی و فرعی، بزرگراهها، راههای ریلی، باند فرودگاه، سیستم های انتقال هوایی پایه دار، فرودگاهها، تونلها، پلها، راههای زیرزمینی، و سیستم های حمل و نقل ( تهیه، نصب، نگه داری و تعمیر تجهیزات )  و راهداری و عملیات آسفالتی و نظایر آن.

رشته صنعت:

در برگیرنده امور پیمانکاری مربوط به صنایع غذایی، نساجی، پوشاک، چرم، چوب، شیشه، سلولوزی، استخراج، فراوری، ذخیره، تبدیل مواد خام و تولید در صنعت نفت، و گاز، پتروشیمی، شیمیایی، کانی غیر فلزی، صنایع سنگین معدنی، صنایع فلزی( آهن و فولاد، فلزات غیر آهنی و فرآوردهای فلزی) ساخت کارخانجات ابزار آلات و ماشینها و تجهیزات اندازه گیریو کنترل و تاسیسات صنعتی جانبی، تولید وسایل آزمایشگاهی، دارویی، کارخانجات وسایل حمل و نقل، تجهیزات و نظایر آن.

رشته برق:

در برگیرندهامور پیمانکاری مربوط به تولید، توزیع و انتقال نیرو اعم از نیروگاهها، شبکه های برق و تاسیسات برقی، پستهای توزیعو الکترونیک عام و خاص و نظایر آنها.

رشته تاسیسات و تجهیزات:

دربرگیرنده امور پیمانکاری مربوط به خطوط انتقال ( حطوط آب، نفت و گاز) تاسیسات مکانیکی، هیدرومکانیکی، تاسیسات و امور رفاهی ساختمان، سیستم های سرد کننده و گرم کننده ابنیه، تهیه و نصب تاسیسات و تجهیزات برق، آب، گاز و فاضلاب و انتقال زباله، وسایل انتقال (آسانسور و پله برقی و … )، سیستمهای خبر و هشدار دهنده، سیستمهای آشپزخانه، سلف سرویس و رختشویی، پیمانکاری سیستمهای ارتباطی، شبکه های رایانه ای ساختمانها و نظایر آنها.

رشته کاوشهای زمینی:

در برگیرنده امور پیمانکاری مربوط به اکتشاف ، حفاری، استخراج، حمل وبهره برداری از مواد غیر زنده موجود در پوسته زمین( در خشکی و آب) کاوشهای غیر مستقیم روش خشکی ، حفاریهای آبی،  هیدروکربوری و تزریق مواد و دفن زباله،  کاوشهای دریایی،  حفاری در بستر دریا و ژئوتکنیک، بهره برداری از مواد بستر دریا(به جز هیدرو کربور ها)، سیستمهای ثابت انتقال مواد در دریاو ایستگاههای آن شامل آب، فاضلاب ، هیدرو کربورها و دیگر مواد،  آماده سازی و ساخت و بهره برداری از معادن روباز(در خشکی) و آماده سازی و ساخت و بهره برداری از معادن زیر زمینی( در خشکی) و نظایر آن .

رشته ارتباطات:

در برگیرنده امور پیمانکاری مربوط به مخابرات صوتی،  تصویری و داده ای، ساخت ایستگاههای اصلی انتقال دهنده و توزیع کننده،  انواع شبکه های پستی، شبکه های انتقال سیمی ، بی سیم، رادیو، تلویزیون و شبکه های ماهواره و نظایر آن .

رشته کشاورزی: در برگیرنده امور پیمانکاری در زمینه جنگل کاری و درخت کاری، آبیاری، بهسازی و اصلاح اراضی، احداث حوضچه ها و استخر های پرورش و تکثیر ماهی،  مالچ پاشی و تثبیت شن روان،  عملیات به زراعی،  کاشت و برداشت محصولات عمده و استراتزیک، مرتع داری و ایجاد مراتع دست کاشت، کارهای دامپزشکی، ایجاد فضای سبز و نگهداری آن، کارهای دامپروری شامل( مرغ داری، گاوداری، زنبورداری و گوسفندداری)،  شیلات و آبزیان و نظایر آن.

رشته خدمات:

در برگیرندهامور پیمانکاری مربوط به رفع آلودگی از محیط های خشکی و آبی (اعم از داخل خشکی و محیط دریایی )، آتش نشانی( شهری ، صنعتی،  دریایی و  جنگل ها ) و کمک رسانی(در خشکی  و دریا و نظایر آن) و امور پیمانکاری مربوط به نظافت شهری و ساختمانها، باغبانی،  ترابری و خدمات حمل ونقل (شهری و بین شهری و بین المللی)، خدمات بانکداری،  آموزشی، بیمه، تهیه خوراک،  نگهبانی و حفاظت، گردشگری،  امور بهداشتی و درمانی و خدمات اداری و هنری،  مرمت آثار باستانی سندبلاست و حفاظت کاتودیک و نظایر آن .

تبصره – تعریف رشته های جدید،  تغییر در حوزه تعریف رشته ها و تطبیق زیر رشته ها با رشته های اصلی، برعهده کمیته فنی تشخیص صلاحیت می باشد .

مراحل اخذ رتبه در تهران

اخذ رتبه در تهران اعم مستلزم به ثبت نام در سامانه ساجات می باشند. ثبت نام در سامانه ساجات شامل دو مرحله ثبت نام اولیه جهت گرفتن نام کاربری و کلمه عبور و ثبت نام نهایی می باشد.

شرایط عمومی تعیین صلاحیت و دریافت گواهی رتبه

1-شرکت ثبت شده باشد. ( اولین قدم اخذ رتبه ثبت شرکت در تهران می باشد. )

2-شرکت واجد امتیازات لازم تعیین صلاحیت در رتبه ی مورد نظر باشد.

3-شرکت محرومیت و یا ممنوعیت برای انجام کار نداشته باشد.

4- مدیران شرکت کارمند دولت نباشند.

5-سابقه کاری مدیر عامل و اعضای هیات مدیره طبق آیین نامه ضروری می باشد.

ثبت نام در سامانه ساجات

ثبت نام در سامانه ساجات بخش اصلی از اخذ رتبه در تهران می باشد. پس از دریافت نام کاربری و کلمه عبور شما می بایست با استفاده از آنها به سامانه ساجات وارد گردید.

ثبت نام در سامانه ساجات دارای بخش های گوناگون می باشد. شما ملزم ورود اطلاعات صحیح خواسته شده در هریک از بخش ها می باشید.

در کنار ورود اطلاعات ضروری است که مدارک خواسته شده را بارگذاری نمایید. مدارک قابل بارگذاری در سامانه نسبتا مفصل بوده و در فرمت خاصی طبق دستور آیین نامه تهیه می گردد.

مدارک لازم برای اخذ رتبه در تهران

مدارک لازم برای اخذ رتبه در تهران نسبتاً مفصل می باشد. این مدارک در سه بخش مدارک شرکت، مدارک پرسنل و پیوست های کاری می بایست ارائه گردد.  بخشی از مدارک خواسته شده جهت اخذ رتبه در تهران می بایست به شکل تکی و بخشی دیگر به صورت یک مجموعه کنار هم طبق فرمت خاصی اسکن و تبدیل به یک فایل  pdf  گردد.

جمع آوری و ساخت مدارک نهایی طبق فرمت مورد قبول سازمان مدیریت بخش عمده ای از فرایند رتبه بندی شرکت در تهران می باشد.  عدم تجربه کافی در این بخش و ارسال ناقص مدارک می تواند زحمت کار را چند برابر کند.

مدت زمان اخذ رتبه در تهران

اخذ رتبه در تهران برای تازه کاران معمولاً زمان زیادی می برد. این مدت زمان برای مجموعۀ ما با توجه به سابقۀ بالای فعالیت در زمینه اخذ رتبه در تهران بعضاً یک تا دو ماه بیشتر نخواهد شد.

این مدت زمان به شدت متکی به روبراه بودن مدارک شرکت دارد. در برخی از شرکت ها شرایط رتبه بندی حاکم نمی باشد. برای مثال شرکت نفرات امتیاز آور ندارد و تازه می خواد مدرک مهندسی اجاره نماید. این موارد تحمیلی بر روند رتبه دار شدن شرکت زمان را تا حد زیادی افزایش داده و افزون بر اینها آثار حقوقی ناخواسته گوناگون دارد.

هزینه اخذ رتبه در تهران

تعداد مجموعه هایی که در کل کشور به صورت عملی قادر به طی نمودن مراحل رتبه بندی در تهران هستند اگر نگوییم معدود بسیار کم می باشند.  داستان رتبه بندی در اصل بسیار با ثبت شرکت در تهران متفاوت می باشد.

هزینه اخذ رتبه در تهران معمولاً بر اساس سطح خام بودن شرکت در ابتدا و شرایط موجود سنجیده و اعلام می گردد. در واقع هزینه اخذ رتبه در تهران برای یک شرکت با شرایط عمومی و اختصاصی آیین نامه یقیناً کمتر از مورد مشابه بدون دارا بودن این شرایط می باشد.

فروش شرکت رتبه دار در تهران

فروش شرکت رتبه دار در تهران به عقیدۀ من یک شیوۀ متقلبانه کسب درآمد برخی می باشد. بارامتیاز آوری شرکت ها معمولاً بر دوش هیئت مدیره ایشان می باشد. با فروش شرکت کلیه سهامداران/دارندگان سهم اشرکه و همچنین مدیران شرکت عوض می شود و این به معنی از بین رفتن شرایط اخذ رتبۀ ایشان می باشد!

حال کاری به این موضوع ندارم که شرکت های رتبه دار بعضاً با قیمت های بسیار گزاف در تهران خرید و فروش می گردد. به عقیده من شما با صرف چیزی در حدود 1/2 و گاه 1/3 فوق موفق به اخذ رتبه در تهران خواهید شد.

مطالب مشابه...

مطالب محبوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!