منشی زن که در محل کار مشغول به انتخاب یکی از زونکن های بر روی هم چیده شده در بایگانی می باشد.

وکیل تنظیم قرارداد

اهمیت تنظیم قرارداد برای شرکت ها و اشخاص

هیچ کس در زندگی خود از نوشتن قرارداد مستثنی نیست. از یک اجاره نامه تا مبایعه نامه همه و همه قرارداد محسوب می شود. خیلی ها به اهمیت تنظیم قرارداد واقف نیستند. درصد بالای اختلافات کاری در اثر فقدان و یا تنظیم قرارداد به صورت ناقص پیش می آید.

توافق شفاهی هیچگاه جای قرارداد را نمی گیرد. لزوماً همیشه افراد به طور عمدی از وظایف خود تخلف نمی کنند. یک قرارداد خوب مسئولیت ها و تعهدات را به روشنی مشخص می کند. در صورت مکتوب بودن قرارداد تخطی از آن ساده نیست. در توافق های شفاهی خیلی اوقات پیش می آید که  افراد در ذهنیت خود موضوعات را کاملاً مغایر با یکدیگر تصور و تفسیر می کنند.

تصور کنید یک قرارداد پیمانکاری که جزئیات در آن به خوبی تشریح نشده است. پیمانکار با تحویل یک کار کلی تعهد خود را به کارفرما پایان یافته می پندارد.

در این هنگام اگر منظور کارفرما از تنظیم قرارداد پیمانکاری ، تحویل ساختمان فرضاً با مصالح مخصوصی بوده باشد که اکنون در کار تحویل داده شده وجود ندارد؛ همین امر مستوجب شروع اختلاف می شود.

وکیل تنظیم قرارداد چه کمکی به من می کند.

هر قرارداد علاوه بر جزئیات فنی که در بخش موضوع ذکر می شود،  شامل یک رشته امور حقوقی می باشد. مواد قانونی قرارداد اهمیت بسیار زیادی دارند. این امر خصوصاً وقتی یکی از طرفین قرارداد از دیگری طرح شکایت بنماید، خود را نشان می دهد.

تنظیم یک قرارداد اصولی از آن ابزاری بسیار قوی می سازد. در اینصورت گاهی مطالبه ثمن  و یا خسارت بسیار راحت تر از ابزارهای متداول مانند چک و سفته انجام می شود.

 

 

آیا نمونه قرارداد های ارائه شده در اینترنت مفید است.

در فضای مجازی نمونه قرارداد کاری ، نمونه قرارداد پیمانکاری ، نمونه قرارداد مشارکت به وفور وجود دارد. آیا این نمونه قرارداد ها مفید هستند ؟! به گمان ما استفاده از نمونه قرارداد گاهی بسیار خطرناک است. اعتبار متن دانلود شده  هیچگاه برای شما روشن نیست.

شما حتی نمی دانید تنظیم قرارداد های این دست توسط وکیل یا غیر وکیل صورت پذیرفته است. در عین حال تنها وکیل دادگستری و ترجیحاً وکیل پایه یک دادگستری صلاحیت تنظیم متون قرارداد را دارند. در اینصورت اگر این قراردادها وکیل نویس نبوده باشد، عملاً سرنوشت کاری شما به یک غیر متخصص سپرده می شود.

هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل

هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل مانند همه ی امور وکالتی دیگر تابع شرایط کار می باشد. وکیل تنظیم قرارداد بر اساس حجم کار عددی را توافق و دریافت می نماید. در این زمینه حجم تعهدات طرفین، شخص و یا شرکت بودن طرفین و جزئیات موضوع کاری تاثیر مستقیم در محاسبه دستمزد وکیل دارد.

آشنایی با شرایط قراردادها

گفته شد که قرارداد نویسی یک امر بسیار تخصصی است. نوشتن قرارداد با خواندن اصول و نحوه قرارداد نویسی به هیچ رو پیشنهاد نمی شود.

با اینحال بد نیست که با پایه و اساس حقوقی قرارداد ها آشنا شویم. قرارداد یا عقد طبق ماده 183 قانون مدنی عبارت است از اینکه، یک یا چند نفر دیگر تعهد به امری و مورد قبول آن-ها قرارگیرد.

مطالب مشابه...

مطالب محبوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!