منشی زن که در محل کار مشغول به انتخاب یکی از زونکن های بر روی هم چیده شده در بایگانی می باشد.

ثبت اختراع در اصفهان

ثبت اختراع در اصفهان را به که بسپارم

ثبت اختراع در اصفهان یک کار فوق العاده تخصصی است. موکداً توصیه می کنم آن را به هر جایی نسپارید. ثبت اختراع در اصفهان یک کار حقوقی ساده نیست که از عهدۀ هر دفتر حقوقی برآید. این توصیه از دل دو دهه تجربۀ نزدیک ما با فرایند ثبت اختراع و مسائل پیرامونی آن می باشد؛

نکته قبل توجه این است که ثبت اختراع در اصفهان یک موضوع حقوقی -فنی می باشد. انجام تمام و کمال این امر به همان اندازه که اطلاعات حقوقی می طلبد؛ دانش فنی و مهندسی می خواهد. مشکل اینجاست که که دفاتر حقوقی معمولاً صرف به امور حقوقی می شود. کمی دانش فنی اینگونه مراکز باعث می شود که در مورد ثبت اختراع هیچگونه کمکی نتوانند بکنند.

تجربه به ما نشان داده بعید است بدون تمرین زیاد و زمان بر حتی خود مخترع بتواند ضمایم اظهارنامه ثبت اختراع خودش را تهیه نماید. منظور از ضمایم ثبت اختراع ادعانامه، توصیف اختراع، نقشه های آن می باشد. تهیه درست این ضمایم یکی از مهمترین بخش های ثبت اختراع در اصفهان می باشد.

در پرونده های ثبت اختراع در اصفهان معمولاً زمان طلایی شما مرتبۀ اول ارائه مستندات می باشد. یک ارائه ضعیف و حتی دارای نقص از سوی کارشناس اداره ثبت اختراع به سرعت با ایراد رفع نقص روبرو می گردد. نقص های وارد شده بر اظهارنامه و ضمائم آن معمولاً به قدری نا محسوس است که حتی گاهی بر اهل فن هم پوشیده می ماند. هرگز فکر نکید که ارائه یک اظهارنامۀ ثبت اختراع با 60 یا حتی 70 درصد ضوابط شانسی برای قبول شدن دارد. نکتۀ مهم در این زمینه این است که هر چه قدر هم که اختراع شما دارای گام های نوآورانه، خلاقانه و دارای کاربردهای عملی باشد اگر مستندات آن درست تنظیم نشده باشد به سرعت مردود می گردد.

در پرونده های ثبت اختراع در اصفهان معمولاً زمان طلایی شما مرتبۀ اول ارائه مستندات می باشد. یک ارائه ضعیف و حتی دارای نقص از سوی کارشناس اداره ثبت اختراع به سرعت با ایراد رفع نقص روبرو می گردد. نقص های وارد شده بر اظهارنامه و ضمائم آن معمولاً به قدری نا محسوس است که حتی گاهی بر اهل فن هم پوشیده می ماند.

با توجه به سوابق مثبت خود در زمینه ثبت اختراع در اصفهان به شما توصیه می کنیم که پرونده ثبت اختراع محل سعی و خطا نیست. بسیاری از مراجعین روزمره ما پرونده های را به ما ارجاع می دهند که با اخطار رفع نقص روبرو شده است. درست است که در این پرونده ه نیز شانس بررسی مجدد و حتی بررسی در کمسیون وجود دارد لیکن همانطور که گفته شد هیچ چیز جای ارائه یک اظهارنامه جامع و بدون ایراد از روز نخست را نمی گیرد.

مزیت بزرگ گروه آسا® برخورداری مشترک از تیم حقوقی و فنی مهندسی است. ما تخصص اموری هستیم که در فصل مشترک خدمات حقوقی و خدمات فنی مهندسی جا می گیرد. ثبت اختراع در اصفهان منجمله این خدمات است. از سر گذراندن پرونده های معتدد ثبت اختراع در شهرهای مختلف ایران ما در گذر زمان را به یک متخصص در این زمینه تبدیل کرده است.

چه چیزی را می توان اختراع به حساب آورد؟

پیش از ورود به بحث اصلی باید بدانیم که اختراع اصلاً چیست.  همشهریان اصفهانی در بسیاری اوقات از ما می پرسند که آیا دستاورد و نتیجه کار من اختراع محسوب می شود ؟!

اختراع یک وسیله، روش، ترکیب یا فرآیند منحصر به فرد یا بدیع است. فرایند اختراع ممکن است که فرآیندی از یک فرآیند کلی مهندسی و یا توسعه محصول باشد.

اختراع ممکن است یک پیشرفت در یک ماشین، محصول و یا یک فرآیند جدید برای ایجاد یک شی یا یک نتیجه باشد. اختراعی که به یک عملکرد یا نتیجه کاملاً منحصر به فرد دست می یابد، ممکن است یک پیشرفت اساسی باشد. چنین دستاوردهایی بدیع هستند و برای افراد متخصص در همان رشته آشکار نیستند.

یک مخترع ممکن است گام بزرگی به سمت موفقیت یا شکست بردارد.  مخترع شخصی است که اختراعی را ایجاد یا کشف می کند. کلمه مخترع از فعل لاتین invent یافتن آمده است. اگرچه اختراع ارتباط تنگاتنگی با علم و مهندسی دارد، اما مخترعین لزوماً مهندس یا دانشمند نیستند.

ثبت اختراع در اصفهان با چه هدفی انجام می شود.

می خواهیم بدانیم که ثبت اختراع در اصفهان چه هدفی را دنبال می کند. آیا هدف تنها این است که اسم متقاضی به عنوان مخترع در جایی ثبت گردد. فی الواقع سیستم ثبت اختراع برای تشویق مخترعان با اعطای انحصار محدود و دوره محدود بر اختراعات به اندازه کافی جدید، غیر آشکار و مفید ایجاد شد.

یک حق اختراع از نظر قانونی از حقوق مالکیت معنوی مخترع محافظت می کند و از نظر قانونی تشخیص می دهد که اختراع ادعا شده در واقع یک اختراع می باشد. قوانین و الزامات ثبت اختراع در کشورهای مختلف متفاوت است و فرآیند اخذ اختراع اغلب هزینه بر است.

استعلام اختراعات ثبت شده در ایران

ضرورت جستجو اختراع، قبل از ثبت آن غیر قابل انکار است. جلوگیری از دوباره کاری، بررسی و مقایسه با پنت های موجود، جلوگیری از نقض ناخواسته و … از دلایل مهم این جستجو می باشد.  

مرکز مالکیت معنوی امکان جستجو در پرونده های اختراع را فراهم ساخته است. با کلیک بر روی لینک مربوط به جستجو در پرونده های اختراع ، وارد این سامانه شده و جستجوی خود را انجام دهید.

استعلام اختراعات ثبت شده در دنیا

برای تنظیم یک توصیف اختراع خوب شما نیاز به دانستن پیشینه اختراع دارید. مهم این است که شما به درستی از کارهای پیشین که در مورد اختراع خود شما و یا نزدیک به آن انجام شده است مطلع باشید.

استناد به شماره اختراعات ثبت شده در این زمینه به پرباری توصیف اختراع شما کمک می کند. در واقع مهم این است که با جستجو در اختراعات ثبت شده در حوزه بین الملل خاطر جمع باشید که اختراع شما تکراری نباشد. البته وجود اختراعات نزدیک به شما به شرط وجود گام های ابتکاری و نوآورانه بلامانع می باشد. در زیر چند سایت معرفی شده که با مراجعه به آنها پیش از ثبت اختراع در اصفهان می توانید اطلاعات مفیدی در زمینه های یاد شده استخراج نمایید.

الف-جستجوی اختراعات ثبت شده در آمریکا

یکی از معتبر ترین سیستم های ثبت اختراع در جهان سیستم پتنت آمریکا می باشد. به منظور جستجوی اختراعات ثبت شده در آمریکا می توان به پایگاه اطلاع رسانی آن به نشانی https://patft.uspto.gov مراجعه نمود.

یکی از معتبر ترین سیستم های ثبت اختراع در جهان سیستم پتنت آمریکا می باشد. به منظور جستجوی اختراعات ثبت شده در آمریکا می توان به پایگاه اطلاع رسانی آن به نشانی https://patft.uspto.gov مراجعه نمود.
یکی از معتبر ترین سیستم های ثبت اختراع در جهان سیستم پتنت آمریکا می باشد. به منظور جستجوی اختراعات ثبت شده در آمریکا می توان به پایگاه اطلاع رسانی آن به نشانی https://patft.uspto.gov مراجعه نمود.

ب-جستجو با استفاده از ابزار گوگل پتنت

گوگل پتنت یکی از پایگاه داده های ثبت اختراع رایگان و بسیار کارآمد است که 120 میلیون پنتت از سراسر جهان را در خود جای داده است. این موتور جستجو به کاربران امکان می دهد تا به مجموعۀ ثبت اختراع متعلق به بیش از 100 دفتر ثبت اختراع در جهان شامل دفتر ثبت اختراعات و علایم آمریکا، دفتر ثبت اختراعات اروپا دسترسی و در میان آنها جستجو نمایید.

قانون ثبت اختراعات ایران

ثبت اختراع در اصفهان ،  بر اساس  قانون ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری  و آیین نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری انجام می شود.

ماده 1 – اختراع نتیجه فکر فرد یا افراد است که برای اولین بار فرآیند یا  فرآورده‌ای خاص را ارائه می‌کند و مشکلی را دریک حرفه‌، فن‌، فناوری‌، صنعت و مانند آنها حل می‌نماید.

‎‎‎ماده 2 – اختراعی قابل ثبت است که حاوی ابتکار جدید و دارای کاربرد صنعتی باشد. ابتکار جدید عبارت است از آنچه که در فن یا صنعت قبلی وجود نداشته و برای دارنده مهارت عادی در فن مذکور معلوم و آشکار نباشد و از نظر صنعتی‌، اختراعی کاربردی محسوب می‌شود که در رشته‌ای از صنعت قابل ساخت یا استفاده باشد. مراد از صنعت‌، معنای گسترده آن است و شامل مواردی نظیر صنایع‌ دستی‌، کشاورزی‌، ماهیگیری و خدمات نیز می‌شود.

‎‎‎ماده 3 – گواهینامه اختراع سندی است که اداره مالکیت صنعتی برای حمایت از اختراع صادر می‌کند و دارنده آن می‌تواند از حقوق انحصاری بهره‌مند شود.

ثبت اختراع در اصفهان  با چه شرایطی امکان پذیر است ؟
ثبت اختراع در اصفهان  با چه شرایطی امکان پذیر است ؟

مراحل ثبت اختراع در اصفهان چیست ؟

مراحلی که از این پس می آید را برای  ثبت اختراع در اصفهان می بایست طی کرد. اول اطمینان پیدا کنید که ایدۀ  شما واقعاً در برگیرندۀ یک اختراع است! اطمینان خاطر از اختراع بودن آنچه در اختیار دارید، گاهی کار ساده ای نیست.

اینکه یک اختراع تنها به نظر مخترع آن اختراع برسد دلیل کافی نمی باشد.  استفاده از تجربه صاحب نظران در این مورد از تلف شدن هزینه و زمان جلوگیری می کند. توجه به  مفاد  قانون ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری  و آیین نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری  ضروری می باشد.

گاهی اوقات نیز شما تنها یک طرح صنعتی در دست دارید و به اشتباه آن را اختراع به حساب می آورید. ثبت طرح صنعتی در اصفهان مقولۀ جداگانه است. در این موارد مشاوره با گروه آسا را پیش از ثبت اختراع در اصفهان  به شما توصیه می کنم. حداقل فایده ای  این مشاوره برای شما هدر نرفتن پول و زمان است. سوالات زیر را از ما بپرسید.

  • آیا من به یک ثبت اختراع نیاز دارم و یا به یک ثبت طرح صنعتی ؟
  • اختراع شما تا چه اندازه دارای قابلیت دفاع و پذیرش از سوی اداره ثبت اختراع می باشد؟

 مدارک لازم جهت ثبت اختراع در اصفهان

مدارک هویتی مالک و یا مالکین اختراع

ثبت اظهارنامه اختراع

تهیه ضمائم شامل :  توصیف اختراع، خلاصه توصیف اختراع، ادعانامه، و نقشه های فنی اختراع

چگونه مستندات لازم برای ثبت اختراع را تهیه کنم.

الف- چگونگی تنظیم توصیف اختراع:

فرم خام توصیف اختراع و راهنمای تنظیم آن برای شما ارسال می گردد. پس از دانلود قالب های خام و راهنما ها آن را با دقت مطالعه نمایید. 

ضرورت دارد که شما عین نمونه ها نسبت به تنظیم مستندات اختراع اقدام نمایید. با توجه به تجربه همکاران ما معمولاً  برای تنظیم درست این مستندات ضرورت دارد که توضیحات ارائه شده راهنمای تنظیم توصیف اختراع را به دقت بخوانید.

ب- چگونگی تنظیم ادعانامه اختراع:

قالب خام ادعانامه اختراع و راهنمای تنظیم ادعانامه اختراع برای شما ارسال می گردد. پس از دانلود قالب های خام و راهنمای آن را با دقت مطالعه نمایید. 

ضرورت دارد که شما عین نمونه ها نسبت به تنظیم مستندات اختراع اقدام نمایید. با توجه به تجربه همکاران ما معمولاً  برای تنظیم درست این مستندات ضرورت دارد که توضیحات ارائه شده راهنمای تنظیم توصیف به دقت بخوانید.

هزینه ثبت اختراع در اصفهان چقدر است ؟

هزینه ثبت اختراع در اصفهان شامل هزینه های ثبت اظهارنامه اختراع در وب سایت مرکز مالکیت معنوی ، هزینه وکیل ثبت اختراع می شود. برای ثبت اختراع در داخل سامانه شما نیاز ضمائم ثبت اختراع اعم از  توصیف اختراع، خلاصه توصیف اختراع، ادعانامه، و نقشه های فنی اختراع دارید.

فرض بر این است که شما این مدارک را در اختیار دارید. در صورت نداشتن هریک از اینها،  موسسه حقوقی سایه می تواند؛ آنها را برای شما تهیه و تدوین کند.

مدت زمان ثبت اختراع در اصفهان چقدر است ؟

مدت زمان ثبت اختراع در اصفهان معمولاً از چند ماه تا چند سال می تواند متغییر باشد. این زمان بستگی به این دارد که آیا اظهارنامه ثبت اختراع شما به درستی تنظیم شده باشد یا نه.

اگر اظهارنامۀ ثبت اختراع شما دارای ایرادات شکلی باشد شما موظف به اصلاح آن می باشید.  اینگونه ایراد رفع نقص می تواند حتی چندین بار برای شما صادر گردد. به تبع رفع ایراد و اراسال مجدد آن برای کارشناسان اداره ثبت اختراع زمان بر می باشد.

نشانی و تلفن اداره ثبت اختراعات

متقاضیان ما بعضاً می خواهند بدانند که نشانی اداره ثبت اختراع کجاست. اداره ثبت اختراع زیر مجموعه ای از مرکز مالکیت معنوی می باشد. این اداره در تهران واقع شده است و این یکی از محدودیت های متقاضیان ثبت اختراع در اصفهان می باشد. نشانی اداره ثبت اختراعات در تهران به لینک زیر مراجعه نمایید.

نوشته های مربوط

پیوندهای مربوط

 

مطالب محبوب

2 دیدگاه

  1. نجمه مسعودی می گوید:

    با سلام
    ایا غذا جدید هم میشه ثبت اختراع کرد؟

    1. هر محصولی که دارای جنبه های نو آورانه باشد، قابلیت ثبت به عنوان یک اختراع را دارد. تبعاً محصولات غذایی نیز از این قاعده مستثنی نیست.
      جهت مشاوره بیشتر در زمینه ثبت اختراع در اصفهان با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!