منشی زن که در محل کار مشغول به انتخاب یکی از زونکن های بر روی هم چیده شده در بایگانی می باشد.

ثبت برند در اصفهان

ثبت برند در اصفهان را به یک موسسه حقوقی حرفه ای بسپارید

ثبت برند در اصفهان را صرفاً به متخصص آن بسپارید.  ثبت ایرانیان® متخصص کارهایی مثل ثبت شرکت در اصفهان و یا ثبت برند در اصفهان می باشد. می خوای در اصفهان برند ثبت بکنی؟! بسیار هم خوب ما متخصص این کار با دو دهه تجربه هستیم.

متخصص ثبت برند در اصفهان غیر از تخصص باید رسماً مجاز به انجام فعالیت های از این دست باشد. باید دانست ثبت برند در اصفهان تنها در حیطه و اختیار وکیل در اصفهان ( وکیل دادگستری) و یا موسسه حقوقی در اصفهان می باشد.  دیگران به هیچ وجه چنین اجازه ای ندارند.

مزیت ثبت برند در ثبت ایرانیان® انجام آنلاین ، تخصصی بودن و هزینه پایین خدمات ارائه شده می باشد. ثبت ایرانیان® علامت تجاری ثبت شده در مرکز مالکیت معنوی متعلق به موسسه حقوقی سایه آسای یاسان هستی می باشد.

مزیت ثبت برند در موسسه حقوقی سایه انجام آنلاین ، تخصصی بودن و ارزان بودن ارائه خدمات شده می باشد.
ثبت برند در اصفهان در ثبت ایرانیان با مزایای آنلاین، تخصصی بودن و ارزان بودن  انجام می شود.

برند چیست ؟

برند یک نام ، اصطلاح، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که کالا یا خدمات یک فروشنده را از سایر فروشندگان متمایز می کند. از برندها در تجارت، بازاریابی و تبلیغات برای شناسایی و مهمتر از همه، برای ارزش آفرینی و ماندگاری به عنوان ارزش ویژه برند برای اشیاء شناسایی شده، به نفع مشتریان برند، صاحبان و سهامداران آن استفاده می شود. گاهی اوقات نام های تجاری از برندهای عمومی یا فروشگاهی متمایز می شوند.
درهای گرد بطری با رنگ های مختلف
برند شما لازم است که از همه ویژگیهایی که یک برند موفق و مشهور دارا است، برخوردار باشد؛ ساخت چنین برندی تجربه زیادی می خواد؛ به علاوه مشکل بزرگی که سر راه شما وجود دارد این است که بسیاری از برند های که ممکن است به نظر شما زیبا باشد، غیر قابل ثبت باشد.

مراحل ثبت برند در اصفهان چیست

ثبت برند در اصفهان یک کار کاملاً تخصصی است. به عنوان یک توصیه جدی اگر در این زمینه آماتور هستید آن را به خبره این کار واگذار کنید. هر اشتباهی در این موضوع فقط موجب تلف شدن سرمایه زمان و پول شما می شود.

تجارب مفید ما در زمینه ثبت برند در اصفهان در طی سالها به دست آمده است. این تجارب متاسفانه تئوری و در جایی خواندنی نیست. بخشی از هزینه ثبت برند در اصفهان هزینه انتقال این تجربیات است.

تجاربی که نبودن آن برابر با رد و عدم ثبت برند شما می باشد. با عنایت به این موارد به شما توصیه نمی کنم که خودتان مستقل در زمینه ثبت برند در اصفهان ورود نمایید.

به صورت اجمالی مراحل ثبت برند در اصفهان موارد زیر می باشد. هریک از این موارد شامل جزئیات بسیاری می باشد که شرح آن خارج از حوصله مخاطب می باشد.

  • ثبت نام در سامانه مرکز مالکیت معنوی ( لینک ثبت نام )
  • کلیک بر روی منوی ثبت اظهارنامه علامت تجاری و پر کردن فرم ها
  • مراجعه به یکی از دفترخانه های رسمی و تایید ثبت نام و مجوزات
  • افزودن ضمیمه های منجمله تصویر علامت، مدرک دال بر فعالیت در حوزه کالا و خدمات درخواستی
  • پرداخت هزینه های قانونی ثبت اظهارنامه علامت تجاری
  • پیگیری نتیجه در کارتابل اظهارنامه و پرونده

علامت، نام تجاری و یا برند چه تفاوتی با هم دارند ؟!

کلماتی همچون علامت، نام تجاری، آرم و برند غالباً به گوش می رسد و گاهی برخی یکی را به جای دیگری به کار می برد. برای روشن شدن تفاوت در موارد فوق دست به دامن قانون ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی وعلائم تجاری می شویم .

ماده۲۰ـ از نظر این قانون‌، هرگونه ترکیب خطوط یا رنگها و هرگونه شکل سه‌بعدی با خطوط‌، رنگها و یا بدون آن‌، به‌گونه‌ای که ترکیب یا شکل یک فرآورده صنعتی یا محصولی از صنایع دستی را تغییر دهد، طرح صنعتی است‌. در یک طرح صنعتی تنها دسترسی به یک نتیجه فنی بدون تغییر ظاهری مشمول حمایت از این قانون نمی‌باشد.

 همچنین :

ماده ۳۰- علامت ، علامت جمعی و نام تجاری عبارتند از:

الف ـ علامت یعنی هر نشان قابل رویتی که بتواند کالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد.

ب ـ علامت جمعی یعنی هر نشان قابل رویتی که باعنوان علامت جمعی در اظهارنامه ثبت معرفی شود و بتواند مبدا و یا هرگونه خصوصیات دیگر مانند کیفیت کالا یاخدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را که از این نشان تحت نظارت مالک علامت ثبت شده جمعی استفاده می کنند متمایز سازد.

ج ـ نام تجارتی یعنی اسم یا عنوانی که معرف و مشخص کننده شخص حقیقی یا حقوقی باشد.

اهمیت ثبت برند در چیست ؟!

موفقیت در کسب کار بدون یک برند خوب تقریبا غیر ممکن است

ثبت برند در اصفهان با خیلی از داستان های کسب و کارهای موفق در اصفهان بهم گره خورده است. نامی که خلق می شود و پشتش یک محصول و یا  یک تکنولوژی و … وجود دارد.  آن نام و آن محصول  جوری در هم عجین و در هم تنیده می شوند که بعد از یک مدتی جدا کردنشان از هم کار ساده ای نیست.

مالکیت بر کسب و کار را در حقیقت می توان با تملک بر یک نام تعریف کرد. نامی که حسن شهرت در آن سبب ساز مشهور شدن کسب و کار می شود و فروش شما را بالا می برد.

ثبت برند یک ضرورت است. دقت کنید نگفتم ثبت برند یک موضوع مهم است بلکه موکداً می گویم یک امر واجب است که از هر واجبی در کسب و کار شما مهم تر است.

برای درک اهمیت موضوع ثبت برند مثالی می زنم.  امروزه کارخانه های معتبر و نام آوری همچون کوکاکولا و غیره با هزاران شعبه در سراسر دنیا، مالکیت معنوی بر برند خود را مالکیت اصلی خود می دانند. از نظر آنها برندشان بسیار پر اهمیت تر از مالکیت بر ساختمان ها و تجهیزات شرکت می باشد.

قوطی-کوکاکولا روی میز چوبی قهوه ای
امروزه کارخانه های معتبر و نام آوری همچون کوکاکولا و غیره با هزاران شعبه در سراسر دنیا، مالکیت معنوی بر برند خود را مالکیت اصلی خود می دانند. از نظر آنها برندشان بسیار پر اهمیت تر از مالکیت بر ساختمان ها و تجهیزات شرکت می باشد.

ثبت برند و حمایت حقوقی از شما

در حقیقت هدف غایی و نهایی یک کسب و کار بازاریابی موفق و خلق پول می دانیم. حلقه اصلی موفقیت بازاریابی خلق یک برند موفق و کار آمد و سپس حمایت حقوقی از آن با ثبت برند می باشد.

شما بدون ثبت برند در واقع هیچ حق و حقوقی بر برند و یا همان علامت تجاری خود ندارید. در اینصورت هر حق مفرضه ای هم که برای خود متصور باشید، یک توهم است.  این توهم یک شب و با ثبت برند شما توسط دیگری بر باد رفتنی است.

اگر دوست ندارید، همه سرمایه گذاری بر روی  کسب و کارتان یک شب به هدر برود، برند خود را ثبت کنی.  خیلی ها فکر می کنند، کسب و کار خود را تنها با قفل زدن بر در و پنجره باید از دزدی سیانت کنند. نه دوست عزیزم ! شما در کسب و کار خود دارایی هایی  بسیار با ارزش تر از اموال فیزیکی و پول داری.  چیز هایی هایی که چه بسا اگر از دست رفتند ؛ دیگر با پول نمی شود آنها را خرید.  به اینها مالکیت معنوی می گویند.

مرکز مالکیت معنوی در ایران با هدف حمایت از حقوق معنوی و رشد سرمایه گذاری و تجارت خارجی … تشکیل شده است. ارائه خدماتی منجمله ثبت نام تجاری، ثبت اختراع، ثبت طرح صنعتی توسط این مرکز از رقابت مکارانه در عرصه های مختلف منجمله صنعتی جلوگیری می کند.

به شیوه مشابه ثبت برند در اصفهان  ضرورتی برای همه شرکت ها و اشخاص حقیقی صاحب کسب و کار است.   این مهم گاهی فراموش می شود. در قدیم باوری بود که می گفت اسم مهم نیست و رسم مهم است.  امروزه به جرات می توان گفت که اسم از رسم هم مهم تر شده و تا اسم در نکنی به جایی نمی رسی !

علامت تجاری ثبت شده
شما بدون ثبت برند در واقع هیچ حق و حقوقی بر برند و یا همان علامت تجاری خود ندارید و هر حق مفرضه ای که هم که برای خود متصور باشید، یک شبه و با ثبت برند شما توسط دیگری بر باد رفتنی است.

چگونگی ثبت برند در اصفهان

پیش از ورود به این بحث بگویم که کلمه ی برند در اداره ثبت مالکیت معنوی به علامت تجاری معروف است.  طبق طبقه بندی این اداره  سه شکل علامت، علامت جمعی و یا نام تجاری طبقه بندی وجود دارد. سوالی که در اینجا مطرح است این است که چگونه ثبت برند کنیم و یا در واقع چگونه برند خود را ثبت کنیم.

ساخت یک برند خوب

 قبل از ثبت برند لازم است که برند خود را بسازید.  ساخت برند یا برند سازی از ثبت آن بسیار مهم تر است. برند شما لازم است که از همه ویژگیهایی  یک برند موفق و مشهور برخوردار باشد. ساخت چنین برندی تجربه زیادی می خواد. به علاوه مشکل بزرگی که سر راه شما وجود دارد این است که بسیاری از اسامی غیر قابل ثبت می باشد.

ساخت یک برند آن طورها هم که به نظر می رسد، کار ساده ای نیست. یک برند خوب باید به سادگی مشهور شود. حس خوبی از کالایی برند شده به ما القا کند و با موضوع فعالیت ما همخوان باشد .

 یک برند مرکب از عنوانی است که شامل یک یا دو کلمه می شود و در حقیقت نام تجاری شما را تشکیل می دهد. معمولاً لوگویی که در کنار اسم مجموعاً قرار می گیرد و در واقع به نوعی علامت شما محسوب می شود.

پس ساخت برند شما نیاز به طراحی دارد و بایستی نمونه های گرافیکی 6 در 6 از جهت بارگذاری در سامانه ثبت علامت تجاری تهیه کنید.

استعلام قابل ثبت بودن علامت تجاری

فصل سوم از قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری در خصوص  علائم، علائم جمعی و نام های تجاری است.  ماده 32 آن اذعان می دارد که علامت در چه مواردی غیر قابل ثبت است.

باید اطمینان حاصل کنید که لحاظ قانونی ثبت علامت تجاری شما منعی ندارد. به غیر از این موارد وجود مشابهت با اظهارنامه های ثبت علامت موجود در اداره مانع از ثبت می گردد.

تذکر: بسیاری از علامات و نام های تجاری به رغم تصور ما قابل ثبت نیستند.  تقاضای ثبت آنها در سامانه  فقط متضمن تلف شدن چند ماهه زمان و هزینه است.  برای اطلاع از قابل ثبت بودن برند خود با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ثبت اظهارنامه ثبت علامت تجاری

شما باید یک اظهارنامه ثبت علامت را در سامانه به ثبت برسانید. در این مرحله لازم است که مالک علامت تجاری و نماینده قانونی وی را مشخص نمائید. توصیف علامت بخش مهمی از ثبت علامت تجاری می باشد. در پایان بایستی مدارک لازم جهت ثبت علامت تجاری باگذاری گردد. 

همچینی یکی از مدارک ثبت برند، مجوز شغلی است. مجوز شغلی باید در حیطه ای باشد که می خواهید ثبت علامت بنمائید.  پیشنهاد ما اخذ جواز تاسیس می باشد.

 

پرداخت هزینه های قانونی ثبت علامت تجاری

ثبت علامت تجاری مشتمل بر پرداخت یکسری از هزینه های قانونی می باشد. هزینه بررسی اظهارنامه، هزینه آگهی در روزنامه رسمی، حق الثبت بخشی از این هزینه ها می باشد. 

مراجعه وکیل دادگستری به مرکز مالکیت معنوی

پس از اتمام کلیه مراحل شخص مالک برند و یا وکی قانونی وی باید به اداره ثبت برند مراجعه  کند. وکیل شما تنها  وکیل دادگستری و به طریق اولی وکیل پایه یک دادگستری باشد. 

سامانه ثبت علامت تجاری

اگر می خواهید وارد سامانه ثبت برند و علامت تجاری بشوید؟! در حقیقت بایستی وارد وب سایت مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به آدرس http://ipm.ssaa.ir  بشوید .

برای ثبت برند یا در واقع به قول وب سایت مرکز مالکیت معنوی ایران ثبت علائم تجاری، باید به سامانه آن مراجعه کنید. در آنجا نیاز به مراحل ثبت نام، پیش ثبت نام و فعال سازی حساب کاربری خود را دارید.

پس از آن ثبت اظهارنامه یک علامت تجاری انجام می شود که بایستی با قوانین و مقررات اداره ثبت علائم تجاری همسو باشد. در غیر اینصورت پس از مدت زمانی که کارشناس پرونده اظهارنامه ثبت علامت شما رد می شود.

رد شدن پرونده یا ایراد رفع نقص در پرونده ثبت علامت به منزله معطل شدن چند ماه دیگر است.  خطر ثبت علامت تجاری مورد نظر شما توسط دیگری همواره وجود دارد.

 

ثبت برند در اصفهان و معظل دور از دسترس بودن اداره ثبت علائم تجاری !

اداره ثبت علائم تجاری در تهران واقع شده است و هیچ شعبه ای هم در اصفهان ندارد. این موضوع کار ما اصفهانی ها در موقع ثبت علامت تجاری و یا نام تجاری را سخت می کند.

بدی کار این است که این اداره حتی تلفن پاسخ گویی هم ندارد. شماره تماس اداره علامت تجاری مشخص نیست و روی این حساب  تنها راه ثبت برند در اصفهان روش غیر حضوری است.

مدارک لازم جهت ثبت برند در اصفهان

درباره مدارک لازم برای ثبت برند در صفحه مراحل ثبت برند به اندازه کافی صحبت کردم.  به نظرم هر چیز دیگر که گفته شود اضافی است. فقط به یاد داشته باشید که مدارک لازم برای ثبت برند در شهر اصفهان با سایر شهرها فرقی ندارد و در همه جای ایران یکی است .

ارزش ریالی یک برند ثبت شده چقدر است ؟!

به طور خلاصه برند دارایی نامشهود ( نهفته ) یک محصول یا یک خدمت می باشد که شامل پارامترهای زیادی از جمله نام، اصطلاح، علائم، نماد، آرم، طرح، سابقه ذهنی مشتریان و مصرف کنندگان، ماندگاری در بازار، اصالت ( کپی صرف نبودن )  و داشتن اعتماد و اعتبار ماندگار نزد مشتریان می باشد.

هزینه ثبت برند در اصفهان

 هزینه ثبت اظهار نامه ثبت علامت تجاری

این هزینه متعلق به ثبت اظهارنامه علامت تجاری است . این هزینه درواقع حق الوکاله وکیل و یا موسسه حقوقی است که کار ثبت برند شما را به عهده دارد.

هزینه بررسی اظهارنامه توسط کارشناس

این هزینه پس از ثبت اظهارنامه ثبت علامت تجاری واریز می گردد. در صورت رد و یا رد مشروط  اظهارنامه این هزینه قابلیت استرداد به شما را ندارد.

هزینه درج در روزنامه رسمی

علامت تجاری شما در صورت تایید توسط کارشناس به دو مرحله روزنامه شدن نیاز دارد. درج آگهی در روزنامه رسمی کشور انجام می شود.

پرداخت هزینه حق اثبت

هزینه حق الثبت ده ساله علامت تجاری پس از تایید کارشناس صورت می پذیرد. هزینه به صورت آنلاین و از طریق لینک سایت علامت تجاری به بانک می بایست پرداخت شود.

پرداخت هزینه درخواست

شما در اظهارنامه های مختلفی که در سایت ثبت نموده اید و بنا به مورد درخواست های مختلفی می توانید داشته باشید. منجمله این درخواست ها اعتراض به رد اظهارنامه و یا تمدید علامت تجاری می باشد. بررسی درخواست ها متضمن پرداخت هزینه های مربوط به هریک می باشد.

ثبت برند در اصفهان و یا فروش برند آماده

فروش برند های آماده چند وقتی است که مد شده است.  افرادی هستند که برند های ثبت شده را خرید و فروش و یا دلالی می کنند. برخی نداشتن زمان کافی جهت ثبت برند را دلیل نیاز به خرید برند عنوان می کنند. این افراد بیخبر هستند که انتقال برند مراحلی بعضاً بسیار پیچیده تر و زمان بر تر از ثبت برند از ابتدا دارند.

برخی برند  خود را صرف یک ثبت شدن دارای ارزش می دانند.  باید دانست  یک برند تنها وقتی ارزش دارد که برند مشهوری باشد. در واقع هزینه پرداختی بابت ارزش معنوی و به دست آوردن مالکیت معنوی آن حسن شهرت باشد. در غیر اینصورت خرید برند با قیمتی گزاف معمولا توجیهی ندارد.

استعلام های لازم پیش از ثبت برند در اصفهان

استعلام برند قبل از ثبت اقدام هوشمندانه ای است. انجام این کار بایستی با استراتژی جایگزین سازی عنوان برند در صورت تکراری بودن و همچنین با توجه به طبقات کالای مورد نظر  انجام شود. اگر می خواهید بدانید نام مورد نظر شما جهت برند قبلا ثبت شده یا نه با ما تماس بگیرید.

واژه شناسی ثبت برند در اصفهان

هر گاه معنی و معادل فارسی کلمه برند را دیکشنری جستجو کنید به معادل های همچون نام تجاری، مارک برخورد می کنید. همچنین در مورد کلمه brands  به معادل علامت های تجاری بر می خوریم.

این نوشته ها را هم بخوانید

طراحی لوگو در اصفهان

ثبت علامت تجاری در اصفهان

منابع نوشته ثبت برند در اصفهان

برند (BRAND) چیست؟

ورشکستگی تاوان عدم ثبت برند در اصفهان

مطالب مشابه...

مطالب محبوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!