منشی زن که در محل کار مشغول به انتخاب یکی از زونکن های بر روی هم چیده شده در بایگانی می باشد.

جواز تاسیس کارگاه تولیدی چیست

کارگاه چیست ؟

کارگاه در لغت به معنای کارخانه، محل کار، و در اصطلاح حقوق : منظور از کارگاه سازمانی است که برابر طرح پیش بینی شده به طور دایم مقداری وسایل مادی و انسانی را برای انجام یک فعالیت اقتصادی و به منظور ارضاء حوائج مراجعان خود به کار می گیرد.  ( حقوق كار، قانون كار، كارگر، كارفرما، كارگاه، كارگاه خانوادگي، كارگاه كوچك )

بدیهی است در اصطلاح فنی کارگاه معنای متفاوت تری نسب به تعریف فوق دارد . معمولاً کارگاه بر خلاف کارخانه در فضای کوچکتری برپا می شود.  

 

جواز تاسیس کارگاه تولیدی در صورتی صادر می گردد که زمین کارگاهی مورد نظر در یکی از شهرک های صنعتی مجاز مستقر باشد.
جواز تاسیس کارگاه تولیدی در صورتی صادر می گردد که زمین کارگاهی مورد نظر در یکی از شهرک های صنعتی مجاز مستقر باشد.

 

جواز تاسیس کارگاه تولیدی  چیست ؟

قبل از ورود به بحث اصلی لازم است، کمی درباره کارگاه و کارخانه صحبت کنیم. اصولاً عنوانی که وزرات صنعت، معدن و تجارت به رسمیت می شمارد؛ کارخانه است. جواز تاسیس نیز منحصراً مجوز تاسیس واحد تولیدی به شکل شناخته شده ی کارخانه می باشد.

واگذاری زمین کارگاهی در شهرک های صنعتی

قابل توجه است که شرکت شهرک های صنعتی تعدادی زمین به صورت کارگاهی ارائه می نماید. مناسبت نامگذاری این زمین ها به عنوان کارگاهی پایین بودن متراژ آنها می باشد.

صدور جوار تاسیس بر روی اینگونه زمین های کارگاهی به شیوه معمولی انجام می شود. تنها تفاوت این است که میزان ساخت و ساز داخل اینگونه زمین ها بیش از زمین های معمولی است.

نحوه گرفتن جواز تاسیس :

جواز تاسیس سند تاسیس کارخانه می باشد. این سند به شما اجازه می دهد که در یکی از محل های مجاز اقدام به تاسیس کارخانه خود نمایید.

زمین های کارگاهی واقع در شهرک های صنعتی منجمله ی این محل های مجاز به شما می رود. بنابراین عبارت جواز تاسیس کارگاه تولیدی به این معنی باشد موجه می باشد.

آیا احداث کارگاه در سوله بیرون شهرک صنعتی مجاز است ؟

تبدیل سوله های خارج شهرک های صنعتی به کارگاه تولیدی در هیچ شرایطی مجاز نمی باشد. شما در ادامه تولید خود نیازمند دریافت پروانه تولید، پروانه ساخت نیاز می باشید. عدم حضور در یکی از شهرک های صنعتی مجاز از مرحله جواز تاسیس شما را با مشکلات جدی روبرو می کند.

شناسه نظارت کارگاهی ( صنفی ) چیست ؟

مجوزی است که به واحد های تولیدی بومی و سنتی  که دارای حداقل شرایط بهداشتی مطابق ضوابط اعلام شده تولید هستند اعطا می شود.

نحوه جواز تاسیس کارگاه تولیدی

برای اخذ جواز تاسیس منجمله جواز تاسیس کارگاه تولیدی با ما تماس بگیرید. بیش از دو دهه است که در زمینه جواز تاسیس کار می کنیم. ارائه راه حل های مفید و کاربردی در این زمینه نتیجه تجربه ی ما در این زمینه برای شما می شود.

جواز تاسیس کارگاه تولیدی  چگونه صادر می گردد ؟

نحوه صدور جواز تاسیس کارگاهی با جواز تاسیس های دیگر تفاوتی ندارد. نکته مهم در این زمینه وجود زمین کارگاهی می باشد. تعداد اینگونه زمین ها معمولا محدود می باشد.

 

مطالب مشابه...

مطالب محبوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!