منشی زن که در محل کار مشغول به انتخاب یکی از زونکن های بر روی هم چیده شده در بایگانی می باشد.

جواز تاسیس در یزد فوری با کمترین هزینه

جواز تاسیس در یزد مقدمه احداث کارخانه در یزد می باشد.

جواز تاسیس در یزد نیازی فوری در استان صنعتی یزد می باشد که باید پاسخ مناسب به آن داده شود. تقریبا همه می دانیم که تولید موتور مولد صنعت می باشد.

اجتماع نیاز به کار دارد و تولید یکی از بهترین انواع و شیوه های در آمد زایی می باشد. این شیوه به دلیل ایجاد ارزش افزوده خلاف بازرگانی، تجارت و دلالی از تورم می کاهد.

احداث کارخانه در یزد مقدمه تولید در یزد می باشد. خیلی ها می خواهند کارخانه خود را در یزد تاسیس نمایند لیکن در عمل راهکار آن را نمی دانند.

البته این را هم بگویم هدف از این نوشتار راهنمایی همشهریان عزیز یزد به منظور تولید قانون مند در این شهر می باشد. شاید از خود بپرسید مگر تولید غیر قانونی هم داریم ؟ بلی تولید غیر قانونی و زیرپله ای هم یکی از اقسام تولید و البته شیوه غیر رسمی آن است.

مراحل دریافت جواز تاسیس در یزد

  جواز تاسیس در یزد از مذاکره درباره زمین صنعتی در یزد شروع می شود. شما می بایست قبل از هر کار مطمئن گردید که زمین مناسبی جهت احداث کارخانه خود در یزد در اختیار خواهید داشت.

منبع موثق در این زمینه شرکت شهرک های صنعتی استان یزد می باشد . زمینی که قرار است شما کارخانه خود در یزد را در آن احداث نمایید قطعاً باید در یکی از شهرک های صنعتی یزد واقع شده باشد.

توجه بفرمایید که زمین های صنعتی در یزد و سوله صنعتی در یزد که امروزه به کرات مشاهده می شود راهکار قانونی راه اندازی کارخانه در یزد نمی باشد.

تاسیس کارخانه در یزد در اینگونه زمین های ولو صنعتی در یزد و یا سوله های ولو صنعتی در یزد به هیچ عنوان منجر به صدور مجوز قانونی تولید برای شما نخواهد شد.

کارخانه بدون مجوز هیچ فایده ای نخواهد داشت. شما از هیچ یک از مزایای قانونی تولید بهره مند نمی گردید و نهایتاً ممکن است با اخطار جدی سازمان محیط زیست یزد مواجه شده و مجبور به تعطیلی کارخانه خود را تعطیل نمایید.

ثبت نام در سامانه بهین یاب

اخذ جواز تاسیس در یزد با ثبت نام در سامانه بهین یاب شروع می شود . سامانه بهین یاب از چند سال پیش از سوی وزارت صنعت معدن جهت ارائه خدمات سرمایه گذاری در بخش تولید و بخش های دیگر تاسیس شده است.

اخیرا متقاضی ثبت نام در سامانه ساجات موظف به ثبت نام در درگاه ملی مجوز نیز می باشند و پس از ثبت نام به سامانه ساجات هدایت می گردند.

انتخاب زمین در یکی از شهرک های صنعتی یزد

اخذ جواز تاسیس مستلزم انتخاب زمین در یکی از شهرک های صنعتی یزد می باشد. توجه بفرمایید که شما زمین مورد نظر را تنها انتخاب می کنید و آن را نمی خرید.

در واقع حتی اگر بخواهید زمین مورد نظر خود را بخرید هم پیش از دریافت جواز تاسیس در یزد نمی توانید اینکار را انجام بدهید.

نکته مهمی این که احداث کارخانه در یزد به شکل قانونی تنها با جواز تاسیس در یزد و در یکی از زمین های شهرک های صنعتی یزد ممکن می شود.

می خواهم بگویم جواز تاسیس در زمینی به غیر از زمین هایی که شرکت شهرک های صنعتی یزد واگذار می کند امکان پذیر نمی باشد. لیست این زمین ها به همراه قیمت های مصوب به متقاضیان ارائه می گردد.

متاسفانه عدم آگاهی از ایمن موضوع مستوجب خسارت های فراوان گردیده است. چه بسیارند که جذب آگهی های فریبنده فروش زمین صنعتی در یزد و یا فروش سوله در یزد شده و مبلغی هنگفت می پردازند و زمین و یا سوله ای را می خرند که قانونا قابل تیبدیل به کارخانه نیست.

روی چنین سوله هایی هرگز نمی توان چجوازتاسیس و پروانه بهره برداری گرفت. نتیجه این است که تولید شما در این قسم سوله ها زیر پله ای محسوب شده و از مزایای برق، گاز صنعتی برخوردار نخواهید شد.

در کنار این موضوع هستند بسیاری که گمان می گنند جواز تاسیس را می توان با اجاره سوله صادر می گرددد که این دسته نیز در اشتباه می باشند.

هیچگونه مدرک جواز تاسیس اجاره ای وجود ندارد. سازمان صمت تنها با شرایط خاصی اقدام به صدور پروانه بهره برداری استیجاری می نماید.

استعلام های پیش از صدور جواز تاسیس در یزد

صدور جواز تاسیس در یزد مستلزم یکسری استعلام می باشد که بلا مانع بودن صدور جواز تاسیس را در شهرک صنعتی  معین و در خصوص موضوع مورد درخواست شما نشان می دهد.

از جمله مهمترین این سازمان ها اداره کل حفاظت محیط زیست یزد ، معاونت غذای و داروی یزد می باشد. صدور جواز تاسیس در یزد منوط به پاسخ مثبت این دستگاهها می باشد.

پیگیری مراحل ادارای اخذ جوازتاسیس در سازمان صنعت، معدن و تجارت  

وقتی مراحل فوق را به پایان رساندید جهت صدور جواز تاسیس در یزد  متقاضی می بایست به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد مراجعه کرده و مراحل اداری صدور جواز تاسیس در یزد را پیگیری نماید.

در ساتلهای اخیر خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد عهده دار بخش هایی از وظایف سازمان صمت در صدور جواز تاسیس شده است.

 

بیشتر بخوانم :

جواز تاسیس در شهرکرد

جواز تاسیس در رشت

جواز تاسیس در مازندران

تفاوت جواز تاسیس و پروانه بهره برداری

مراحل اخذ جواز تاسیس چیست

معرفی سامانه بهین یاب و کارکردهای آن

جواز تاسیس کارگاه تولیدی چیست

چگونه جواز تاسیس برای ثبت برند اخذ نمایم

پیوندهای مفید :

سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران

بهین یاب

مطالب مشابه...

مطالب محبوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!