منشی زن که در محل کار مشغول به انتخاب یکی از زونکن های بر روی هم چیده شده در بایگانی می باشد.

وکالت دادن از خارج کشور

وکالت دادن از خارج کشور چگونه باید انجام می شود؟

وکالت دادن از خارج کشور خیلی وقت ها یک امر ضروری می شود.  فرض کنیم یکنفر مقیم خارج از ایران باشد؛ آیا این شخص برای انجام هر کار اداری، پزشکی، دانشجویی و یا قضایی خود می بایست بار سفر به ایران ببندد.

بیائید هزینه سفر از خارج به ایران را کنار بگذاریم. اصلا  آیا امکان دارد، من هر بار و برای انجام هر کاری از خارج به ایران مسافرت بکنم !

سامانه میخک

ماده ۳۴ قانون آیین دادرسی مدنی چه می گوید ؟

وکالت ممکن است به موجب سند رسمی یا غیر رسمی باشد. در صورت اخیر، درمورد وکالتنامه های تنظیمی در ایران، وکیل می تواند ذیل وکالتنامه تایید کند که وکالتنامه را موکل شخصا در حضور او امضا یا مهر کرده یا انگشت زده است.

در صورتیکه وکالت در خارج از ایران داده شده باشد باید به گواهی یکی از مامورین سیاسی یاکنسولی جمهوری اسلامی ایران برسد.

مرجع گواهی وکالتنامه اشخاص مقیم در کشورهای فاقدمامور سیاسی یا کنسولی ایران به موجب آیین نامه ای خواهد بود که توسط وزارت دادگستری باهمکاری وزارت امور خارجه ظرف مدت سه ماه تهیه و به تصویب رئیس قوه قضائیه خواهدرسید.

اگر وکالت در جلسه دادرسی داده شود، مراتب در صورتجلسه قید و به امضای موکل می رسد و چنانچه موکل در زندان باشد، رئیس زندان یا معاون وی باید امضا یا اثر انگشت او راتصدیق نمایند.

تبصره- در صورتی که موکل امضا، مهر یا اثرانگشت خود را انکار نماید، دادگاه به این موضوع نیز رسیدگی خواهد نمود.

 

نحوه ثبت در خواست صدور وکالتنامه و یا تایید امضا ء در خارج از کشور

طبق توضیحات سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مونیخ  از این پس هموطنان می توانند، وکالتنامه های خود را در نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج کشور به تایید برسانند و با استفاده از خدمات الکترونیک وزارت امور خارجه نسخه تایید شده ی آن را بدون خدمات پست یا هرگونه انتقال دستی رایج به فرد مورد نظر خود در ایران تحویل نمایند.

معرفی سامانه میخک

ابتدا به سامانه میخک مراجعه نموده و در آن ثبت نام نمائید. در مرحله بعد با انتخاب گزینه وکالتنامه نوع وکالتنامه و نام نمایندگی جمهوری اسلامی که در نظر دارید برای تایید وکالتنامه خود به آن مراجعه کنید  را انتخاب نمائید.  

سامانه مدیریت خدمات یکپارچه کنسولی  ( میخک ) بستری برای کلیه خدمات کنسولی به هموطنان ایرانی در حوزه های گوناگون شامل امور گذرنامه، امور سجلی، امور اجتماعی، تنظیم وکالتنامه ، تایید استناد و غیره می باشد.

الف- تایید اسناد

استفاده از اسناد رسمی صادره توسط مقامات رسمی یک کشور در کشور دیگر نیازمند صحت آن از سوی سفارتخانه های یک و یا هر دو کشور بوده و در این راستا هموطن باید قبل از ارائه و استفاده از اسناد مختلف تحصیلی، درمانی، تجاری، مالی و … صادره از مقامات رسمی کشورمان در کشور محل اقامت و یا بالعکس، اقدام به تایید این اسناد در وزارت امور خارجه و یا نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج کشور بنمایند.

ب-امور گذرنامه

در خواست و صدور گذرنامه مبتنی بر یکی از دلایل زیر می باشد

پایان اعتبار گذر نامه

وکالت دادن از خارج کشور

وکالت دادن از خارج کشور

مطالب مشابه...

مطالب محبوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!