منشی زن که در محل کار مشغول به انتخاب یکی از زونکن های بر روی هم چیده شده در بایگانی می باشد.

وکیل اداره کار

وکیل اداره کار در اصفهان در چه مواردی ضروری است ؟

کارگر و یا کارمندانی هستند که در مقابل ساعت معینی از کار در روز حق السعی دریافت می کنند. درشرایطی  که کارفرما از پرداخت دستمزد شما سر باز بزند و ناچار به شکایت از وی بشوید.

قانون کار جمهوری اسلامی ایران کلیه کارفرمایان کارگران، کارگاه ها و … را مکلف به تبعیت از این قانون نموده است.  در ذیل این قانون به تعریف کارگر، کارفرما و کارگاه پرداخته شده است.  بر طبق آن حتی موسسات خدماتی و امثال آنها را مشمول تعریف فوق نموده است.

طبق ماده 7 قانون کار، قرارداد کار عبارت است از قرارداد کتبی و یا شفاهی که به موجب آن کارگر در مقابل دریافت حق السعی کاری را برای مدت موقت یا مدت غیر موقت برای کارفرما انجام می دهد.

وکیل اداره کار در اصفهان
وکیل اداره کار در اصفهان

همانطور که در بالا ملاحظه می فرمایید قانون کار حتی قرارداد های شفاهی کار را هم معتبر می شمرد. خبر خوش اینکه عندالزوم می توان به استناد آنها طرح شکایت کرد.

برای استیفای کامل حقوق خود از کارفرما گاه  نیاز به طرح یک شکایت به اداره کار بر طبق مستندات کافی می باشد.  نباید بگذارید حق شما تضیع شود. در این مواقع است که اگر در اصفهان می باشد به یک وکیل اداره کار در اصفهان نیاز دارید. وی پیگیری شکایت شما در اداره کار اصفهان بشود.

وکیل کارفرما در اداره کار

کارفرما همیشه یکی از اضلاع شکایت در اداره کار است.  بدیهی است ممکن است در شرایطی کارفرما شکایت کارگر را به جا ندانسته و مطلبه انجام شده را زاید بر حقوق حقه وی بداند. در این صورت و با توجه به ضرر های مادی و معنوی که طرح شکایت کارگر از کارفرما در اداره کار برای وی می تواند  به همراه داشته باشد، کارفرما باید ازخود دفاع کند.

به دلیل نادانستگی قانون و مقررات ممکن است، دفاع انجام شده از انسجام کافی بر خوردار نباشد. این امرمستوجبات ضرر و زیان کارفرما را فراهم می کند.

کارفرمای گرامی در صورتی که وکیل اداره کار در اصفهان نیاز دارید؛ موضوع را با همکاران ما در موسسه حقوقی سایه در میان گذاشته تا در اسرع وقت وکیل اداره کار با شما تماس بگیرد.

حداق حقوق کارگران در سال 99 چقدر است ؟

به گزارش اقتصاد آنلاین با احتساب تمام مولفه های دستمزد از ماه شهریور دیگر هیچ کارگری نباید کمنتر از 2 میلیون و 610 هزار تومان دریافت کند.

نحوه ارائه دادخواست به اداره کار

 

لینک های مرتبط با موارد حقوقی کار

قوانین مرتبط با کارگران و کارفرمایان

قانون کار جمهوری اسلامی ایران

مطالب مشابه...

مطالب محبوب

1 دیدگاه

  1. مرتضی بختیاری می گوید:

    سلام کارفرما هستم، پمپ بنزین،آیا ما میتوانیم به موجب ماده 190 قانون کار ،بخشی از حقوق کارگران را ازمحل انعام های دریافتی توسط خودشان اعمال کنیم؟آیا در این رابطه بایستی قرارداد جداگانه نوشت. لطفا راهنمائی فرمائید. باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!