منشی زن که در محل کار مشغول به انتخاب یکی از زونکن های بر روی هم چیده شده در بایگانی می باشد.

اخذ رتبه پیمانکاری

ضرورت اخذ رتبه پیمانکاری

اخذ رتبه پیمانکاری نیازی مبرم برای شرکت های پیمانکاری می باشد که قصد همکاری با سازمان های دولتی را دارند. هر شرکت پیمانکاری برای شرکت در مناقصات دولتی باید دارای گواهینامه صلاحیت پیمانکاری باشد. به تصریح آیین نامه طبقاتی و تشخیص صلاحیت پیمانکاران سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مقررات مندرج در این آیین نامه مربوط به تشخصیص صلاحیت پیمانکارانی می باشد  که تمام یا بخشی از منابع مالی آنها از بودجه عمومی دولت تامین شده باشد.

0 تا 100 اخذ رتبه در اصفهان در مرکز رتبه بندی در اصفهان
0 تا 100 اخذ رتبه در اصفهان در مرکز رتبه بندی در اصفهان

انواع رتبه بندی شرکت ها کدامند ؟!

اخذ رتبه پیمانکاری و متعاقباً این سوال را به وجود می آورد که انواع آن چیست. شرکت ها و یا اشخاص حقیقی بر حسب موضوع خود می توانند رتبه بندی مناسب خود را اخذ نمایند.

در ذیل به متداول ترین انواع رتبه بندی ها اشاره خواهیم کرد. هرچند عمده متقاضیان اخذ رتبه پیمانکاری طالب اخذ رتبه پیمانکاری و در درجه بعدی در پی اخذ رتبه مشاوره می باشند.

  • رتبه بندی شرکت های پیمانکاری
  • رتبه بندی مشاوره
  • رتبه بندی انفورماتیک
  • رتبه بندی انبوه سازی
  • رتبه بندی  EPC

طبقه بندی پیمانکاران بر حسب نوع فعالیت (رشته)

  • اخذ رتبه در رشته ساختمان و ابنیه
  • اخذ رتبه در رشته آب
  • رشته صنعت و معدن
  • رشته نیرو
  • رشته تأسیسات و تجهیزات
  • رشته ارتباطات و فناوري اطلاعات
  • رشته مرمت آثار باستانی بنام حفاظت و مرمت آثار فرهنگی و تاریخی
  • رشته نفت و گاز

رشته ساختمان:

دربرگیرنده امور پیمانکاری مربوط به ساخت ساختمانها و ابنیه اعم از چوبی، آجری، سنگی، بتنی و فلزی و نظایر آن.

رشته آب:

در برگیرنده امور پیمانکاری مربوط به ساخت سیستمها و تصفیه خانه های آب و فاضلاب، سدهاو بندها و تونلهی انحراف آب و شبکه های آب و فاضلاب، آبرسانی و کانالهای انتقال آب، سازه های دریاییو ساحلی و نظایر آن.

رشته حمل و نقل:

دربرگیرنده امور پیمانکاری مربوط به ساخت راهها نظیر جاده های اصلی و فرعی، بزرگراهها، راههای ریلی، باند فرودگاه، سیستم های انتقال هوایی پایه دار، فرودگاهها، تونلها، پلها، راههای زیرزمینی، و سیستم های حمل و نقل ( تهیه، نصب، نگه داری و تعمیر تجهیزات )  و راهداری و عملیات آسفالتی و نظایر آن.

رشته صنعت:

در برگیرنده امور پیمانکاری مربوط به صنایع غذایی، نساجی، پوشاک، چرم، چوب، شیشه، سلولوزی، استخراج، فراوری، ذخیره، تبدیل مواد خام و تولید در صنعت نفت، و گاز، پتروشیمی، شیمیایی، کانی غیر فلزی، صنایع سنگین معدنی، صنایع فلزی( آهن و فولاد، فلزات غیر آهنی و فرآوردهای فلزی) ساخت کارخانجات ابزار آلات و ماشینها و تجهیزات اندازه گیریو کنترل و تاسیسات صنعتی جانبی، تولید وسایل آزمایشگاهی، دارویی، کارخانجات وسایل حمل و نقل، تجهیزات و نظایر آن.

رشته برق:

در برگیرندهامور پیمانکاری مربوط به تولید، توزیع و انتقال نیرو اعم از نیروگاهها، شبکه های برق و تاسیسات برقی، پستهای توزیعو الکترونیک عام و خاص و نظایر آنها.

رشته تاسیسات و تجهیزات:

دربرگیرنده امور پیمانکاری مربوط به خطوط انتقال ( حطوط آب، نفت و گاز) تاسیسات مکانیکی، هیدرومکانیکی، تاسیسات و امور رفاهی ساختمان، سیستم های سرد کننده و گرم کننده ابنیه، تهیه و نصب تاسیسات و تجهیزات برق، آب، گاز و فاضلاب و انتقال زباله، وسایل انتقال (آسانسور و پله برقی و … )، سیستمهای خبر و هشدار دهنده، سیستمهای آشپزخانه، سلف سرویس و رختشویی، پیمانکاری سیستمهای ارتباطی، شبکه های رایانه ای ساختمانها و نظایر آنها.

مهندس جهت رتبه بندی پیمانکاران

مهندس جهت اخذ رتبه پیمانکاری و یا مدرک جهت رتبه بندی پرسشی است که به کرات متقاضیان اخذ رتبه پیمانکاری از ما می پرسند.

منظور ایشان البته این است که مهندسی غالباً به صورت صوری وارد شرکت ایشان شده تا در امتیاز آوری رتبه بندی به ایشان کمک نماید.

در اینجا لازم می دانم که درباره امتیاز لازم برای رتبه بندی کمی صحبت بکنم. در واقع شرکت ها برای اخذ رتبه پیمانکاری و یا اخذ رتبه مشاور می بایست یک امتیاز حداقل را کسب نمایند.

این امتیاز معمولا به سه گروه امتیاز پرسنل، امتیاز قرارداد و امتیاز توان مالی تقسیم می گردد. البته برای کسب رتبه 5 پیمانکاری و اخذ رتبه 3 مشاور تنها به امتیاز پرسنل نیاز می باشد.

تامین مهندسین امتیاز آور به یکی از دو شکل عضویت وی در هیئت مدیره و یا پرسنل تحت استخدام شرکت میسر می گردد. عضو کردن نیروی امتیاز آور به عنوان هیئت مدیره و یا مدیر عامل شرکت معمولاً ریسک های خودش را دارد.

هیئت مدیره شرکت تصمیمات جدی شرکت را می گیرند و از طرفی در مقابل اشخاص ثالث و دستگاهای دولتی ذی ربط پاسخگو هستند.

قبول مسئولیت در حالت اخیر و وقتی تنها صرف اجاره مدرک جهت رتبه بندی باشد کار عاقلانه ای نمی باشد. خیلی ها برای جلوگیری از سوء استفاده اقدام به گرفتن تعهدنامه می کنند.

باید دانست که هرگونه تعهدنامه در این زمینه ولو تعهد محضری صوری بوده و فاقد وجاهت قانونی است. بنابراین در صورت بروز هرگونه مشکل مدیران می بایست پاسخگو باشند و خصوصاً ممکن است مدرک تحصیلی مهندس تا مدتها قابل آزاد کردن نباشد.

مهندس جهت رتبه بندی در اصفهان و یا مدرک جهت رتبه بندی در اصفهان پرسشی است که به کرات متقاضیان اخذ رتبه در اصفهان از ما می پرسند.
مهندس جهت رتبه بندی در اصفهان و یا مدرک جهت رتبه بندی در اصفهان پرسشی است که به کرات متقاضیان اخذ رتبه در اصفهان از ما می پرسند.

فروش شرکت های رتبه دار پیمانکاری

فروش شرکت دارای رتبه تقاضایی است که به کرات از ما می شود. در واقع فروش رتبه پیمانکاری در اصفهان غلط مصطلحی است که دلالان و سود جویان به راه انداخته اند.

متاسفانه مردم نیز دقت کافی نداشته و در دام ایشان می افتند. سادگی و عدم دقت و تفکر در امور دلیل اصلی این موضوع است. این موضوع به قدری گاهی پیچیده شده که متقاضی در هنگامی که دلایل روشن غیر قابل خرید و فروش بودن رتبه بندی در اصفهان را برایش توضیح می دهی باز هم اصرار بر آن می ورزد

سوال اساسی این است که چرا رتبه شرکت و یا شرکت رتبه دار قابل خرید و فروش نیست. پاسخ این است که در رتبه بندی شرکت هیات مدیره و خصوصاً شخص مدیرعامل شرکت نقش اساسی دارند.

در هنگام خرید و فروش شرکت تمامی اعضای آن خارج و با اعضای جدید جایگزین می گردند. بدین صورت است که درست در آستانه نقل و انتقال سهام شرکت از حالت رتبه بندی خارج می گردد.

در این حالت حتی اگر شرکت از گواهی تشخیص صلاحت صادره استفاده نماید تخلف مرتکب شده و تبعاً بعداً با مشکلات جدی در زمینه اخد گرید مواجه خواهد گردید.

مدارک اخذ رتبه پیمانکاری

الف-ثبت یک شرکت پیمانکاری در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری.

ب-وجود حداقل یک نفر امتیاز آور در ارتباط با رشته پیمانکاری انتخابی.

مراحل اخذ رتبه پیمانکاری

رتبه بندی پیمانکاران مراحل نسبتاً مفصلی دارد. اخذ رتبه پیمانکاری تجربه کافی در این زمینه می طلبد. متاسفانه اجام امور اخذ گرید توسط مجموعه های فاقد تجربه مسبب تلف شدن هزینه و زمان می گردد.

با افتخار حدود دو دهه است در زمینه اخذ رتبه پیمانکاری تجربه داریم. در کارنامه ما رتبه بندی پیمانکاران در رسته های گوناگون در طیف رتبه بندی پیمانکار و رتبه بندی مشاوره وجود دارد.این فضیلت موجب برتری نسبی مجموعه ما گردیده است.

ثبت نام در سایت ساجات

اگر  و به دنبال اخذ رتیه و یا گرید شرکت پیمانکاری خود می باشید باید بدانید که شروع کار اخذ رتبه پیمانکاری با ثبت نام دو مرحله ای در سامانه تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور و یا همان سامانه ساجات می باشد.

ثبت نام در سامانه ساجات یک کار کاملا تخصصی بوده و بهتر است به جهت انجام صحیح تلف نشدن وقت و هزینه اضافی به همکارتان ما سپرده شود.

هزینه اخذ رتبه پیمانکاری چقدر است ؟

اخذ رتبه پیمانکاری چه میزان هزینه دارد. این سوالی است که متقاضیان رتبه بندی شرکت از ما می پرسند. پیش از اینکه درباره هزینه بخواهم صحبتی بکنم لازم می بینم نکاتی را به شما یادآوری بکنم.

اخذ رتبه پیمانکاری اصولاً کار ساده ای نیست. حجم مدارک مورد نیاز، مدت زمان لازم برای تهیه و تنظیم مدارک آن جور که قابل بارگذاری در سامانه ساجات باشند به هیچ عنوان با ثبت شرکت قابل قیاس نیست.

تنها ثبت نام مرحله اول در سامانه ساجات به منظور به دست آوردن نام کاربری و رمز عبور خودش یک ماه به طول می انجامد. ورود سایر اطلاعات نیز در سامانه کار زمان بر و فرسایشی می باشد.

روی این حساب هزینه اخذ رتبه پیمانکاری را هیچگاه نباید با هزینه ثبت شرکت در اصفهان قیاس نمود. این امر هشداری جدی برای همه آن کسانی است که هزینه های کم را در این زمینه باور می کنند.

هزینه اخذ رتبه در اصفهان را هیچگاه نباید با هزینه ثبت شرکت در اصفهان قیاس نمود. این امر هشداری جدی برای همه آن کسانی است که هزینه های کم را در این زمینه باور می کنند.
هزینه اخذ رتبه پیمانکاری را هیچگاه نباید با هزینه ثبت شرکت قیاس نمود. این امر هشداری جدی برای همه آن کسانی است که هزینه های کم را در این زمینه باور می کنند.

نوشته های مربوط

اخذ رتبه در تهران فوری با کمترین هزینه

پیوندهای مفید

سامانه جامع هوشمند تشخيص صلاحيت عوامل نظام فني و اجرائي(ساجات)

مطالب مشابه...

مطالب محبوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!