مراحل اخذ جواز تاسیس

مراحل اخذ جواز تاسیس به شرح زیر می باشد

مراحل اخذ جواز تاسیس شامل همه مراحل از 0 تا 100 صدور جواز تاسیس و دریافت جواز تاسیس می شود. جواز تاسیس در یک کلام اجازه تاسیس کارخانه در شهری مانند اصفهان و با شرایط خاص می باشد.

در این نوشته مراحل اخذ جواز تاسیس صحبت خواهیم کرد. پیش از آن بگویم که توصیه نمی کنم که خود راساً برای جواز تاسبس اقدام نماید.

اعداد و ارقامی که بر روی جواز تاسیس شما قید می گردد مبنای آینده حرفه شماست. این محاسبات باید با دقت انجام شود و بر مبنای طرح توجیهی باشد.

برای آگاهی از مراحل اخذ جواز تاسیس با ما تماس بگیرید.
برای آگاهی از مراحل اخذ جواز تاسیس با ما تماس بگیرید.

برآورد نادرست در مشخصات قید شده بر روی جواز تاسیس موجب توقف کار در مرحله اجراء می گردد. اشتباه محاسباتی در مساحت زمین، مقدار برق، گاز و غیره گاهی تولید را با چالش جدی مواجه می کند.

متاسفانه اصلاح جواز تاسیس همیشه ممکن نیست. شرکت شهرک های صنعتی محدودیت هایی دارد. نهایتاً اگر اشتباه محاسباتی شما فاحش باشد مجبور به ابطال جواز تاسیس خود و تقاضای جواز تاسیس مجدد خواهید شد.

جهت اخذ جواز تاسیس ابتدا می بایست مدارک لازم جهت اخذ جواز را تهیه کنید. پس آن لازم است که مراحل اخذ جواز تاسیس به ترتیب زیر دنبال شود. 

تولید و ظرفیت خود را به دقت مشخص کنید

ابتدا باید کدهای آیسیک محصول مورد نظر را بیابید. برای اینکار می توانید از سامانه بهین یاب استفاده کنید . سپس بر اساس آن در داخل وب سایت بهین یاب ثبت نام شود.

دیده شده که متقاضی جواز تاسیس محصول خود را اشتباه انتخاب می کند. انتخاب محصول از میان کد رشته های متنوع داخل سایت انجام می شود.

گاهی محصول مورد نظر شما داخل لیست بهین یاب وجود ندارد. در این حالت باید نزدیک ترین محصول به کالای مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

انتخاب محصولات نامتجانس در کنار هم مجاز نیست. محصولات انتخابی باید در یکی از زون بندی های شهرک همچون فلزی، شیمیایی، غذایی جا بگیرند.

ظرفیت تولید شما باید از نقطه سر به سر در طرح توجیهی شما بیشتر باشد. ظرفیت تولید همچنین باید با مساحت زمین همخوانی داشته باشد.

ارائه درخواست زمین به شرکت شهرک های صنعتی

مراحل اخذ جواز تاسیس را با ارائه درخواست زمین به شرکت شهرک های صنعتی پیش می بریم. شرکت شهرک های صنعتی بر حسب مورد به شما فرصت استقرار در یکی از شهرک های صنعتی را می دهد.

لزوم وجود زمین در شهرک صنعتی مورد نظر شرط واگذاری زمین به شما می باشد. بسیاری از شهرک های صنعتی پس از مدتی زمین قابل واگذاری ندارند. بدیهی است که امکان واگذاری در این شهرک ها وجود ندارد.

ثبت نام در سامانه بهین یاب

ثبت نام در سامانه بهین یاب یکی از مراحل اخذ جواز تاسیس می باشد. درباره نحوه ثبت نام در سامانه بهین یاب را قبلا به تفصیل صحبت کردم و لذا از تکرار آن می پرهیزم.

استعلام در خصوص بلا مانع بودن اخذ جواز تاسیس 

شرکت شهرک های صنعتی بنا به مورد از ادارات مختلفی در خصوص بلامانع بودن واگذاری زمین به شما استعلام می گیرد. این ادارات شامل سازمان محیط زیست، معاونت غذا و دارو و … می باشند.

نتیجه گیری در خصوص مراحل اخذ جواز تاسیس

اهمیت این موضوع از این جهت می باشد که  جواز تاسیس آینده تولید شما را رقم می زند.عدد و رقم های مندرج بر روی جواز تاسیس تنها یک عدد تنها نیستند. 

برای مثال درج بیش از حد کیلو وات برق مورد نیاز مستلزم پرداخت هزینه های میلیونی جهت خرید انشعاب می باشد.  کسری برق قید شده ممکن فعالیت شما مختل کند. برخی از این عددها به سادگی  قابل جبران نمی باشد.

آخرین مرحله از مراحل اخذ جواز تاسیس  باید به سازمان صنعت، معدن، تجارت مراجعه نمایید.  انجام امور اداری جواز تاسیس توسط وکیل و یا شخص متقاضی به پایان می رسد.

ارتباط با بیرون

وب سایت بهین یاب

 

"نحوه

مطالب مشابه...

مطالب محبوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!