منشی زن که در محل کار مشغول به انتخاب یکی از زونکن های بر روی هم چیده شده در بایگانی می باشد.

جواز تاسیس در شهرکرد

کلیاتی درباره اخذ جواز تاسیس در شهرکرد

جواز تاسیس در شهرکرد مقدمه ای است بر احداث کارخانه در شهرکرد می باشد. به زبان ساده  جواز تاسیس در شهرکرد اجازه تاسیس کارخانه در شهرکرد می باشد.

حدود دو دهه است که در زمینه احداث کارخانجات در سراسر کشور فعالیت می نماییم و از این نظر در کل کشور بی بدیل هستیم.

تجربه این مدت به ما نشان داده که خیلی ها می خواهند؛ جواز تاسیس در شهرکرد دریافت نمایند در حالی که با کارکردهای آن آشنا نیستند.

باید توجه داشت که جواز تاسیس تنها در صورتی که معنی می دهد که شما قصد خرید زمین در یکی از شهرک های صنعتی استان چهارمحال و بختیاری و ساخت کارخانه داشته باشید.

خیلی ها با این باور که پس از اخذ جواز تاسیس در شهرکرد کارخانه ای اجاره نمایند؛ به این عرصه ورود می کنند. این اقدام لیکن با نیت نهایی شخص در تعارض می باشد.

لطفاً توجه داشته باشید که جواز تاسیس در شهرکرد فقط با مالکیت بر کارخانه است که مفهوم پیدا می کند.

بنابراین با دریافت جواز تاسیس در شهرکرد شما تنها مجاز به احداث کارخانه در شهرکرد آن هم در شهرک صنعتی خاصی می باشید که در جواز تاسیس شما قید شده است.

دسته دیگری می خواهند کارخانه خود را در سوله ای خارج از شهرک صنعتی بنا نمایند. چنین کاری وجاهت قانونی ندارد.

سازمان صنعت معدن و تجارت چهارمحال بختیاری قانوناً تنها در یکی از شهرک های صنعتی این استان به شما زمین قابل احداث کارخانه می دهد.

مدارک لازم جهت جواز تاسیس در شهرکرد

متقاضی جواز تاسیس در شهرکرد باید مدارکی را به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهار محال و بختیاری ارائه نماید.

تقریباً هر فرد ایرانی می تواند با ارائه مدارک هویتی و سیر مراحل اخذ جواز تاسیس در شهرکرد در نهایت جواز تاسیس دریافت نماید.

بنابراین در صدور جواز تاسیس از این نظر محدودیتی وجود ندارد. همچنین جواز تاسیس برای هر دو دستۀ اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی صادر می گردد.

تنها تفاوت موجود این است که مدارک لازم برای اشخاص حقیقی کارت ملی و برای اشخاص حقوقی روزنامه تاسیس و تغییرات شرکت و مدارک هویتی مدیرعامل می باشد.

چه مراحلی را تا  جواز تاسیس در شهرکرد باید طی کرد

خیلی ها از ما می پرسند مراحل جواز تاسیس در شهرکرد چیست. به نظر من این حق ارباب رجوع است فارغ از اینکه بخواهد خودش یا وکیل برای دریافت جواز تاسیس اقدام نماید از مراحل و حتی نحوه کار آگاهی داشته باشد.

چند سالی است که مراحل صدور جواز تاسیس تغییرات مختلفی داشته است. در حال حاضر  نقطه شروع تقاضای جواز تاسیس رزرو زمین می باشد.

در واقع شما باید از همان ابتدا مشخص کنید که کارخانه شما در کجا قرار است بنا شود. در نظر داشته باشید که طبق قانون احداث کارخانه در هر محلی مجاز نمی باشد.

در واقع شما تنها مجاز به تاسیس کارخانه در یکی از شهرک های صنعتی می باشید. برای آگاهی در این مورد باید صرفا به شرکت شهرک های صنعتی استان چهار محال و بختیاری مراجعه نماید.

دستگاه مربوطه بر اساس نوع جواز تاسیس مورد درخواست شما را در یکی از شهرک های صنعتی مجاز جا نمایی می کند. این رزواسیون به منزله خرید زمین نیست.

در واقع شما پیش از جواز تاسیس در شهرکرد نیاز به خرید زمین ندارید. صدور جواز تاسیس تنها بر اساس رزو زمین برای شما انجام می شود.

شرکت شهرک های صنعتی همزمان با رزرو زمین چند نامه استعلام هم صادر می کند. این استعلام ها در خصوص بلا مانع بودن تاسیس کارخانه شما در زمین مذکور است.

استعلام های مذکور معمولاً از سازمان حفاظت از محیط زیست و در مورد محصولات غذایی از معاونت غذا و دارو انجام می شود.

متقاضی دریافت جواز تاسیس در شهرکرد پس از دریافت پاسخ نامه های مذکور به خانه صنعت، معدن و تجارت استان ذی ربط مراجعه می نماید.

مدت زمان صدور جواز تاسیس در شهرکرد چقدر است ؟

این سوال نیز به کرات از سوی همشهریان عزیز شهرکردی پرسیده می شود. صدور جواز تاسیس از آغاز تا پایان معمولاً چیزی حدود 30 تا 40 روز زمان می برد.

البته نوع موضوع جواز تاسیس بسیار مهم است. در مورد محصولات با سطح آلایندگی بالا اخذ استعلامات محیط زیستی ممکن است بیشتر به طول بینجامد.

در مورد محصولات آشامیدنی و خوراکی نظر به حساسیت موضوع استعلام از معاونت غذا و دارو انجام شده این خود به مدت زمان صدور جواز تاسیس می افزاید.

هزینه صدور جواز تاسیس در شهرکرد چقدر است؟

هزینه صدور جواز تاسیس به جز وایزی هایی که برای استعلام های دولتی منجمله سازمان محیط زیست و خانه صنعت معدن انجام می شود معمولاً یک عدد توافقی است.

موسسه حقوقی در شهرکرد و یا خارج از آن معمولا عددی را بابت امور اداری که گاهاً بیش از یکماه به طول می انجامد دریافت می نماید.

آنچه در این میان مهم است تجربه چنین دفاتری نمی باشد. جواز تاسیس یک سند عادی نیست. آینده حرفه ای شما بخش تولید بعضاً به همین برگه گره می خورد.

چگونه پروانه بهره برداری در شهرکرد دریافت نمایم.

پروانه بهره برداری در شهرکرد چالش دیگری برای تولید کنندگان می باشد. خیلی ها تفاوت جواز تاسیس و پروانه بهره برداری را نمی دانند.

مراجعین ما حتی در بسیاری از موارد می گویند که می خواهند پروانه بهره برداری در شهرکرد بگیرند. به تجربه می دانیم که گاهی متقاضی این دو را به اشتباه به جای هم بکار می برد.

پروانه بهره برداری در شهرکرد آخرین مدرکی است که برای تولید کننده صادر می گردد. این مدرک در واقع آخرین حلقه از چندین مرحله است که نخستین آن دریافت جواز تاسیس در شهرکرد می باشد.

به زبان ساده شما برای دریافت پروانه بهره برداری در شهرکرد باید از هفت خوان جواز تاسیس در شهرکرد، خرید زمین صنعتی در یکی از شهرک های مجاز چهارمحال و بختیاری، ساخت سوله و اداری کارخانه، دریافت پایان ساخت و نصب ماشین آلات گذر کرده باشید.

ناگفته نماند که وزارت صمت تحت شرایطی اقدام به صدور پروانه بهره برداری استیجاری می نماید که برای اطلاع از شرایط آن می توانید با موسسه تماس بگیرید.

بیشتر بخوانم :

ثبت شرکت در شهرکرد فوری و با کمترین هزینه

پیوند به سایت های مفید :

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری

مطالب مشابه...

مطالب محبوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!