منشی زن که در محل کار مشغول به انتخاب یکی از زونکن های بر روی هم چیده شده در بایگانی می باشد.

ثبت برند در تهران

ثبت برند در تهران ارزان تر از همه جا چگونه امکان پذیر می شود.

ثبت برند در تهران داستان عجیب و غریبی پیدا کرده است. متاسفانه عده ای از بی اطلاعی مردم استفاده می کنند تا از این نمد برای خود کلاهی بسازند. اینان واقعیت های ثبت برند را از موکل پنهان می کنند.

در این میان متقاضیان ثبت برند هم بی تقصیر نیستند. متاسفانه مردم ما اکثراً دروغ شیرین را به راست تلخ ترجیح می دهند. خلاصه این آشفته بازار پای متقلبان را به عرصه ثبت برند باز نموده است.

حقیقت این است که در کار ثبت برند هیچگاه ضمانت وجود ندارد. دیگر اینکه هیچ راهی برای دور زدن قانون در این زمینه وجود ندارد. عناوینی همانند ثبت برند به صورت ویژه و یا وی آی پی عناوینی متقلبانه بوده و دریافت مبلغ به این شیوه فاقد وجاهت قانونی می باشد.

ثبت برند در تهران در موسسه حقوقی سایه با پایین ترین تعرفه انجام می پذیرد.
ثبت برند در تهران در موسسه حقوقی سایه با پایین ترین تعرفه انجام می پذیرد.

موکل گرامی اگر از این قسم شیوه های غیر صادقانه خسته شده اید؛ موسسه حقوقی سایه در خدمت شما می باشد. خاطر جمع باشید که ثبت برند در تهران را برای شما ارزان تر از همه جا به پایان می بریم. از همه مهمتر اینکه با شما تا انتهای کار صادق خواهیم بود.

در موسسه حقوقی سایه شما بابت ثبت برند هیچ هزینه ی غیر متعارفی پرداخت نخواهید کرد. علاوه بر این حق الزحمه ثبت برند  در موسسه حقوقی سایه از عرف آن در کلان شهر تهران نیز پایین تر می باشد.

در موسسه حقوقی سایه شما بابت ثبت برند هیچ هزینه ی غیر متعارفی پرداخت نخواهید کرد. علاوه بر این حق الزحمه ثبت برند  در موسسه حقوقی سایه از عرف آن در کلان شهر تهران پایین تر می باشد.
در موسسه حقوقی سایه شما بابت ثبت برند هیچ هزینه ی غیر متعارفی پرداخت نخواهید کرد. علاوه بر این حق الزحمه ثبت برند  در موسسه حقوقی سایه از عرف آن در کلان شهر تهران پایین تر می باشد.

برای دریافت مشاوره ثبت برند در هر کجای ایران در خدمت شما هستیم. اگر در زمینه ثبت برند نیاز به مدرکی دارید که هم اکنون در دست ندارید نگران نباشید. 

ما از ابتدا تا انتهای راه با شما هستیم. پیش از هر چیز باید دانست که ویژگی های یک برند خوب چیست. برند سازی همیشه کار ساده ای نیست. اگر  درباره برند خود خاطر جمع نیستید با مشاورین موسسه حقوقی سایه در ارتباط باشید.

هزینه ثبت برند در تهران

وقتی صحبت از ثبت برند ارزان تر از همه جا می شود، به تبع موکل در مورد تعرفه ثبت برند کنجکاو می شود.  نکته اینجاست که در مورد ثبت برند مانند بسیاری دیگر از خدمات  تعرفه ی به خصوصی وجود ندارد.

حق الزحمه ثبت برند معمولاً به صورات توافقی بین متقاضی و وکیل و یا موسسه حقوقی تعیین می شود. البته این توافقی بودن هزینه ثبت برند به منزله نامشخص بودن آن نمی باشد.

در مورد هزینه های توافقی معمولاً با مراجعه به آرای متخصصین امر می توان نهایتاً به میانگینی از قیمت خدمات مزبور دست یافت. در این حالت صحبت از ارزان بودن خدمات به منزله پایین تر از میانگین بودن آن می باشد.

نکته قابل توجه در مورد  خدماتی همچون ثبت برند این است که شعار هیچ ارزانی بی دلیل نیست در موردشان صدق نمی کند. ارائه خدمات با هزینه کمتر گاهی یک سایست کاری است و همچون کالا لزوماً به منزله پایین آمدن کیفیت نیست.
نکته قابل توجه در مورد  خدماتی همچون ثبت برند این است که شعار هیچ ارزانی بی دلیل نیست در موردشان صدق نمی کند. ارائه خدمات با هزینه کمتر گاهی یک سایست کاری است و همچون کالا لزوماً به منزله پایین آمدن کیفیت نیست.

نکته قابل توجه در مورد  خدماتی همچون ثبت برند این است که شعار هیچ ارزانی بی دلیل نیست در موردشان صدق نمی کند. ارائه خدمات با هزینه کمتر گاهی یک ساست کاری است و همچون کالا لزوماً به منزله پایین آمدن کیفیت نمی باشد.

ارائه کنندگان خدماتی همچون ثبت برند می دانند که مراجعین معمولاً نیازمند خدمات مشابه و مرتبط می باشند. سیاست ارائه سبد خدمات متنوع با میانگین هزینه پایین در موسسه حقوقی سایه باعث دستمزد پایین ثبت برند از سوی ما شده است.

به شما پیشنها می دهیم که قبل از تماس با ما با تعدادی از موسسات ثبت برند در تهران تماس بگیرید. معدل هزینه ثبت برند در این موسسات معتبر را به خاطر بسپارید. 

شرکت ثبت برند در تهران

شرکت ثبت برند در تهران به عقیده ی من یک عبارت بی معنی است. جستجوی این عبارت در اینترنت احتمالاً با هدف پیدا کردن دفتر ثبت برند در تهران صورت می پذیرد.

هیچ شرکتی در تهران مجاز به ثبت برند در تهران نمی باشد. طبق قانون تنها یک موسسه حقوقی و یا وکیل پایه یک دادگستری می تواند برای شما ثبت برند انجام دهد.

موسسات ثبت برند در تهران نیز بسیارند. این موسسات هزینه و مدت زمان های متفاوتی برای ثبت برند اعلام می نمایند. فراموش نکنید به غیر از هزینه و زمان قابل اعتماد بودن نیز فاکتور مهمی در انتخاب یک چنین مجموعه هایی از سوی شما می باشد.

 

چرا برای کسب و کار خود در تهران باید یک برند قوی بسازم ؟

ثبت برند در تهران برای موفقیت تقریباً در هر زمینه ای که در آن مشغول به کار هستید و به نوعی حرفه ی شما محسوب می شود  نیاز می باشد.

یک برند خوب سرعت رشد شما را ده ها برابر می کند و به کسب و کار شما شخصیتی می بخشد که تقریبا از هیچ رکن دیگر آن ساخته نیست.

آنچه اهمیت برند شما را در شهری مانند تهران بیشتر می کند کلان شهر بودن آن است. در شهر های بزرگ معمولاً مردم به دنبال برند ها می گردند و احتمال اینکه یک برند موفق شانس فروش پیدا کند بسیار بیشتر است؛ بنابراین برای فعالیت اقتصادی خود در اولین فرصت یک برند قوی بسازید و بعد هم آن را ثبت کنید تا قانون از کسب و کار شما صیانت کند.

در شهر های بزرگ معمولاً مردم به دنبال برند ها می گردند و احتمال اینکه یک برند موفق شانس فروش پیدا کند بسیار بیشتر است. برای ثبت برند در تهران با ما تماس بگیرید.
در شهر های بزرگ معمولاً مردم به دنبال برند ها می گردند و احتمال اینکه یک برند موفق شانس فروش پیدا کند بسیار بیشتر است. برای ثبت برند در تهران با ما تماس بگیرید.

تفاوت ثبت برند درتهران با ثبت شرکت در تهران چیست ؟

خیلی ها هنوز تفاوت ثبت شرکت با ثبت برند را در کلان شهری مانند تهران نمی دانند. این دسته نمی دانند که واقعا به کدامیک از ثبت برند و یا ثبت شرکت نیاز دارند. ثبت شرکت وقتی انجام می شود که بخواهید یک کسب و کار شراکتی راه اندازی کنید.

ثبت شرکت تنها از شراکت شما حمایت می کند لیکن ثبت برند از نام  کلا و یا خدمات شما حمایت به عمل می آورد. خیلی های دیگر می توانند  مشابه نام شرکت شما با افرودن یک کلمه ثبت کنند در حالی که ثبت برند مشابه شما به این سادگی ها نیست.

 

تفاوت سه واژه نام تجاری، نشان تجاری و برند

در واقع قبل از ثبت برند خود در تهران بهتر است بدانیم برند چیست. از آنجایی که سه عبارت نام تجاری، علامت تجاری و برند بعضاً در تداول عام به جای هم به کار می روند؛ لازم است یک تعریف مختصر از هریک از این عبارت داشته باشیم و سپس به مسائل مربوط به ثبت برند و ثبت علامت بپردازیم.

1-نام تجاری

2- علامت تجاری

3- برند

استعلام ثبت برند در تهران

قبل از ثبت برند استعلام در خصوص قابل ثبت بودن بودن آن کلمه و یا عبارت ضروری است.  استعلام نام برند قبل از ثبت به صورت رایگان در ثبت عالی خانی برای شما انجام می شود.

اداره ثبت برند کجاست

اداره ثبت علائم تجاری در تهران واقع شده است. این اداره دارای تعدادی دفاتر استانی در شهرستان هایی مانند اصفهان، کرمان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، مازندران، زنجان  … می باشد.

دانستن آدرس اداره علائم تجاری کمک خاصی به متقاضی ثبت برند نمی کند. کلیه مراحل ثبت برند از آغاز تا پایان امروزه به صورت ثبت اظهارنامه الکترونیکی انجام می شود.

به هر حال جهت اطلاع از آدرس دفاتر استانی مرکز مالکیت معنوی می توانید به این لینک مراجعه نمایید. طبق اطلاع رسانی های انجام شده این اداره از پذیرفتن مراجعین حضوری معذور است.

باید ها و نباید های ثبت برند درتهران

1- آیا علامت تجاری غیر قابل ثبت وجود دارد ؟

بلی. در مورد برخی از علامت تجاری حتی اگر مشابه هم نداشته باشند؛ ماهیتاً غیر قابل ثبت هستند. کلمات عام یک دسته از این نوع علامت ها هستند.

2- چرا باید برند خود را در تهران به ثبت برسانم؟

شما باید برند خود را ثبت کنید؛ چون باید شما را با نامی بشناسند و این نام قانونا به نام شما باشد و بدون این نام کسب و کار شما هویتی ندارد .

3- برای ثبت برند در تهران چه شرایطی باید داشته باشم ؟

هر فرد اعم از شخص حقیقی و یا حقوقی می تواند؛ برند خود را ثبت کند. محدودیتی از نظر ثبت برند، در صورتی که علامت تجاری مورد نظر قابل ثبت باشد؛ وجود نخواهد داشت.

4- آیا علامت تجاری که مشابه آن وجود دارد؛ قابل ثبت است ؟

اگر برند شما مشابه با یکی از علامت های تجاری ثبت شده در طبقه مشابه باشد؛ ثبت علامت تجاری کار دشواری و گاه ناممکن می باشد.

4-آیا علامت تجاری که مشابه آن در طبقات غیر یکسان وجود دارد؛ قابل ثبت است؟

پاسخ مثبت می باشد. ثبت علامت تجاری در این حالت منع قانونی ندارد و همچنین درصد قابل توجهی امیدواری در ثبت آن وجود دارد.

5- من برند خود را در سیستم جستجوی علامت تجاری جستجو کردم و مشابه ندارد؛ آیا ممکن است ثبت نشود؟

در پاسخ به این سوال باید دانست که صرف جستجو در سامانه مرکز مالکیت معنوی همواره به همه اظهارنامه ها دسترسی پیدا نخواهد کرد.

جستجو ها به شدت تابع عبارات وارد شده هستند و گاهی نوع خاص نوشتاری مانند پیوسته بودن و یا جدا بودن کلمات باعث پیدا شدن نتایج جدید می شود.

همچنین ممکن است عین عبارت شما به لاتین ثبت شده باشد. بهتر است؛ برای صرفه جویی در زمان و هزینه قبل از ثبت علامت تجاری در تهران جستجوی جامعی توسط مشاور ثبت برند برای شما انجام شود.

6- آیا وجود مجوز شغلی برای ثبت برند در تهران الزامی است ؟

پاسخ این است که الزامی است. شما می بایست مدرکی دال بر داشتن مجوز فعالیت در رشته ای که می خواهید علامت تجاری خود را در آن ثبت کنید؛ ارائه دهید.

این جواز می تواند از اتحادیه ها و صنوف اخذ شود که در آن صورت به آن پروانه صنفی کسب و کار گفته می شود و یا جواز تاسیس و پروانه ی تولیدی باشد که توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر می شود.

در صورتی که نیاز به جواز تاسیس در تهران دارید ما در اسرع وقت برای شما اقدام می کنیم تا فرایند ثبت علامت تجاری در تهران برای شما بدون نقص طی شود.

7- آیا در ثبت برند در تهران مراجعه به اداره ثبت برند الزامی است ؟

بخش عمده از عملیات ثبت برند از طریق وب سایت مرکز مالکیت معنوی انجام می شود. کارشناسان این وب سایت از همان طریق با شما در ارتباط هستند و در صورت لزوم از شما می خواهند که به اداره مراجعه کنید. سر زدن خارج از نوبت به این اداره نه تنها سودی ندارد بلکه ترتیب اثری در پی نخواهد داشت .

مراحل ثبت برند در تهران

آیا ثبت برند در تهران را می توانم خودم انجام دهم؟! من می گویم بلی می توانی ولی اگر زمان کوتاه و حصول نتیجه مثبت حداکثری در ثبت منظور شماست؛ قطعاً باید از یک دفتر حقوقی ثبت برند کمک بگیرید.

گاهی برند مناسبی داریم که احتمال می دهم هر آن یکنفر دیگر آن را به نام خودش ثبت کند؛ اگر تا به حال هم این کار را نکرده باشد و در این هنگام دیگر مجال سعی و خطا و یادگیری نحوه ثبت برند در تهران نیست !

مخاطب گرامی، به یاد داشته باش؛ هر کس می تواند همه ی کارهایش را خودش انجام دهد ولی همه کاره همیشه هیچ کاره است.

بنابراین ثبت برند خود را در تهران به متخصص این کار که همان موسسه حقوقی و یا وکیل پایه یک در تهران است؛ بسپار تا بهترین نتیجه را بگیری .

به یاد داشته باشید که هدف این است از این برند پول دربیاوری و باید تمرکزت بر مشهور کردن برند باشد؛ نه ثبت کردن آن.

گام اول – اخذ نام کاربری و گذر واژه در مرکز مالکیت معنوی

گام اول ثبت برند در تهران معمولاً با اخذ گذر واژه شروع می شود . شما باید در سامانه مرکز مالکیت معنوی ثبت نام کنید.

همچنین مدارک هویتی متقاضی ثبت برند یا همان علامت تجاری باید در سامانه بارگیری شود و یک شماره شناسائی منحصر به فرد برای شما تشکیل شود.

گام دوم – گواهی امضا .

با انجام ثبت نام در سایت مرکز مالکیت معنوی فرمی تشکیل می شود که باید به امضای متقاضی و یا متقاضیان برسد.

در صورتی که این فرم در دفتر خانه تکمیل و امضای ذیل آن به تایید دفترخانه نرسد؛ ثبت نام شما ناقص خواهد بود و اگر اظهارنامه ی ثبت علامتی در سامانه ثبت کنید، کان لم یکن محسوب می شود.

گام سوم – ثبت اظهارنامه ی علامت تجاری :

در گام بعدی شما باید یک اظهار نامه ی جدید علامت تجاری ثبت نمائید. ثبت درست اظهارنامه علامت تجاری، مهم ترین نکته در موفقیت ثبت برند در تهران است.

یک اظهارنامه نادرست و ناقص رد می شود. بررسی اظهارنامه ها در اداره ثبت علامت معمولاً پروسه طولانی دارد و با این رد شدن کار شما مدتها به تعویق می افتد.

گام چهارم-در گام چهارم از ثبت علامت تجاری در تهران بنا به پاسخ اداره به شما چند حالت وجود دارد و شما اقدامات مختلفی باید انجام دهید:

الف- وقتی که اظهارنامه ثبت علامت شما رد شده است و در این حالت شما می توانید به این رد اعتراض کنید .

ب- وقتی که اظهارنامه علامت تجاری شما رد مشروط شده و این به آن معنی است که اگر شرط خواسته شده از سوی اداره ثبت علامت تجاری برآورده شود؛ برند شما قابلیت ثبت پیدا می کند.

ج- وقتی که ثبت علامت تجاری شما بلامانع اعلام می شود و در این حالت شما مکلف به پرداخت هزینه روزنامه رسمی در دو نوبت با رعایت فاصله قانونی می باشید.

لزوم جستجوی  جستجوی علامت تجاری قبل از ثبت

ضروری است که متقاضیان ثبت علامت تجاری قبل از ثبت از قابل ثبت بودن علامت تجاری مورد نظر خود خاطر جمع شوند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند در تهران :

1– دو نسخه از لوگوی طراحی شده با مشخصات ( بیش از 550 در 550 )

2- مدارک هویتی شخصی و یا آگهی ثبت و تغییرات شرکت و مدیر عامل و صاحبان مجاز امضاء

3- مدرکی دال بر فعالیت در زمینه ای که می خواهید برند ثبت کنید که در واقع همان مجوز شغلی شما می باشد این مجوز می تواند جواز تاسیس و یا جواز صنفی باشد.

فروش برند آماده در تهران

نقل و انتقال برند های آماده در تهران از طریق فروش قراردادی برند انجام می شود. معمولا قیمت های بالائی روی اینگونه برند ها گذاشته می شود.

به نظر من تا زمانی که می توان با قیمت بسیار پایین تر برند خود را ثبت کرد لزومی به این کار نمی باشد.

برند شما بخشی از هویت شماست که باید توسط شما ساخته شود. هویت خریدنی نیست؛ ساختنی است و لذا اینگونه معاملات معمولاً و نه همیشه بی معنی است.

هزینه ثبت برند در تهران

هزینه ثبت برند در تهران چقدر است . این سوالی است که موکلین همیشه از ما می پرسند. هزینه ثبت برند در حالت کلی شامل سه هزینه زیر می شود.

1-هزینه ثبت اظهارنامه که یک عدد ثابت می باشد.

ثبت اظهارنامه علامت تجاری 90 درصد از کل پروسه ثبت برند می باشد. معمولاً دفاتر حقوقی مبلغی ثابت بابت این مرحله دریافت می نمایند.

2- هزینه های واریزی ها

هزینه های واریزی شامل هزینه بررسی اظهارنامه توسط اداره ثبت علامت تجاری ، حق الثبت و روزنامه رسمی می باشد.

عدم واریز هزینه ها در تاریخ مقرر شده در ابلاغیه باعث کن لم یکن شدن اظهارنامه شما می شود. هزینه دقیق واریزی ها معمولا دقیقا قابل ارزیابی نیست.

3- هزینه وکیل

دریافت سند آماده شده جهت علامت تجاری شما می تواند توسط خود شما و یا وکیل انجام شود. در صورتی که بخواهید اینکار را به وکیل بسپارید حق الوکاله وی به هزینه ها افزوده می شود.

وکیل منتخب شما جهت انجام امور اداری ثبت برند و یا ثبت علامت تجاری حتما باید وکیل دادگستری باشد.

برند های ثبت شده در ایران

برند های ثبت شده در ایران در ایران کدامند . فکر می کنم این سوال وقتی به ذهن شما می آید که بخواهید بدانید علامت تجاری شما در تهران قابل ثبت است یا نه .

استعلام برند و جستجو در علائم تجاری یک ضرورت قبل از ثبت برند است. به شیوه ی معمول در موسسه سایه این کار قبل از ثبت برند برای شما انجام می شود.

شرایط ثبت برند

شرایط ثبت برند در واقع همان قوانین ثبت علامت تجاری همان می باشد. فصل سوم قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علام تجاری این قوانین را بیان می کند.

این قوانین نسبتا پیچیده بوده و درک و تفسیر آن زمان بر و بعضا تجربی می باشد. توصیه می شود اگر نیاز به مشاوره در ثبت برند دارید آن را از کارشناسان ما دریافت کنید.

ثبت برند و یا ثبت لوگو چه تفاوتی باهم دارند ؟

ثبت برند همواره با لوگو انجام می شود. بنابراین ثبت برند و ثبت لوگو یک امر واحد هستند. لوگوی شما می تواند شامل یک عبارت باشد. عبارت نوشته شده داخل لوگو باید همواره با عنوان علامت تجاری یکی باشد.

طراحی لوگو بخش مهمی از ثبت علامت تجاری می باشد. لوگوی شما بعد از ثبت هویت علامت شما را تشکیل می دهد.

ثبت برند در ایران

جهت هم وطنان خارج از کشورانجام خدمات ثبت برند در ایران در اسرع وقت انجام می پذیرد.

متقاضی ثبت برند در ایران باید یک شماره همراه به نام خودش ارائه نماید. نام کاربری و کلمه عبور بعد از ثبت نام در مرکز مالکیت معنوی به این شماره پیامک می گردد.

با دادن وکالت کاری به وکیل مجموعه ما پس از ثبت قطعی، سند جهت شما صادر می گردد.

قوانین ثبت برند در تهران چیست ؟

قانون ثبت برند همان قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری می باشد. ماده 30 این قانون به شرح زیر می باشد. ماده 30- علامت، علامت جمعی و نام تجاری عبارتند از:

 

الف-علامت یعنی هر نشان قابل روئیتی که بتواند کالا و یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم متمایز سازد.

ب-علامت جمعی هر نشان قابل روئیتی که با عنوان علامت جمعی در اظهارنامه ثبت معرفی شود و بتواند مبداء یا هرگونه خصوصیات دیگر مانند کیفیت کالا یا خدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را که از این نشان تحت نظارت مالک علامت ثبت شده جمعی استفاده می کنند متمایز سازد.

ج-نام تجاری یعنی اسم  یا عنوانی که معرف و مشخص کننده شخص حقیقی یا حقوقی باشد.

آموزش ثبت برند

به شما آموزش می دهیم که چگونه برند خود را ثبت کنید ولی توصیه به این کار نمی کنیم. کسب و کار شما  به یک برند قانونی شناخته شده نیاز دارد. اتلاف زمان برای یادگیری نحوه ثبت برند کار عاقلانه ای نیست. 

متخصصین ثبت برند به یاد دارند که اولین اظهارنامه های ایشان اشکالات فنی متعدد بهمراه داشته است. دانسته های تجربی در این زمینه به مرور زمان و طی تجربه بهبود می یابد.

فرصت ثبت یک نام خاص گاهی از بین می رود. اظهارنامه ثبت علامت تجاری  با اولویت زمانی همواره تقدم دارد. این دلایل  برای هدر ندادن وقت خود را با کارهای واهی همچون آموزش ثبت برند کفایت می کند. 

ثبت برند تضمینی در تهران

گفتم که ثبت برند تضمینی در تهران یک دروغ بزرگ است. در عوض به شهادت مدارک متعدد بالای 90 در صد از پرونده های ثبت برند ما موفقیت آمیز بوده است.

دلیل این موضوع بررسی های قبل از اقدام برای ثبت برند می باشد. استعلام نام برند قبل از ثبت اهمیت فوق العاده ای دارد. بسیاری از موکیلین ما با نظر موسسه تغییراتی در نام خود ایجاد می نمایند. 

کار ما ثبت اظهارنامه علامت تجاری به هر قیمت نمی باشد. قبول هر پرونده ای در زمینه ثبت علامت تجاری  اصل حرفه ای بودن را زیر سوال می برد. آماده ی ارائه مشاوره در زمینه امکان پذیر بودن ثبت علامت تجاری شما هستیم.

سایت ثبت برند کدام است ؟!

خیلی ها سوال بالا را از خود می پرسند. سایت ثبت برند جستجو می کنند. مرکز مالکیت معنوی سایت ثبت برند می باشد. این سایت دارای بخش های گوناگون و ادارات متنوعی منجمله اداره ثبت اختراعات، اداره ثبت علائم می باشد.

معرفی مرکز مالکیت معنوی

اهمیت حمایت از حقوق مالکیت معنوی و حقوق مالکیت صنعتی به عنوان بخشی از آن بر کسی پوشیده نیست. حقوق مالکیت معنوی از نتایج فکر افراد با ثبت در یک حوزه جغرافیای خاص در برابر اشخاص ثالث حمایت می کند.

مرکز مالکیت معنوی ذیل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ( قوه قضاییه ) اداره می گردد.  وظیفه مرکز مالکیت معنوی دریافت درخواست های متقاضیان  بررسی و ارزیابی و نهایتاً  صدور گواهی می باشد.

الف-اداره ثبت اختراعات

تمامی خدمات اداره ثبت اختراعات ایران به صورت غیر حضوری انجام می گردد. ارائه اظهارنامه ثبت اختراع تنها به شیوه الکترونیک و با افتتاح حساب کاربری ممکن می شود.

پرونده های ثبت اختراع باید متکی به مستنداتی باشد. توصیف اختراع، ادعانامه اختراع، نقشه های اختراع منجمله مستندات می باشند. متقاضی باید این مستندات را در قسمت ضمائم اظهارنامه ثبت اختراع بارگذاری نماید.

ب- اداره علائم تجاری

ثبت علامت تجاری در اداره ثبت علائم تجاری انجام می گردد. پذیرش اظهارنامه های ثبت علامت تجاری نیز به شیوه الکترونیک انجام می گردد. پس از بررسی های اولیه در صورت تایید اظهارنامه درخواست ثبت علامت تجاری متقاضی در روزنامه رسمی آگهی می گردد.

در صورت عدم وجود اعتراض در طی مدت قانونی علامت تجاری متقاضی با پرداخت حق الثبت در اداره علائم تجاری ثبت می گردد. مراتب ثبت جهت اطلاع عموم در در روزنامه رسمی درج می گردد.

ج-اداره ثبت طرح های صنعتی

وفق قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری هرگونه ترکیب خطوط یا رنگ و هرگونه شکل سه بعدی با خطوط، رنگ ها و یا بدون آن، به گونه ای که ترکیب یا شکل فراورده صنعتی یا محصولی از صنایع دستی را تغییر دهد طرح صنعتی است.

ثبت طرح های صنعتی در اداره ثبت طرح های صنعتی انجام می پذیرد. پذیرش اظهارنامه ثبت طرح صنعتی به صورت الکترونیک و از طریق سامانه مرکز مالکیت معنوی انجام می پذیرد.

لینک های مرتبط با ثبت برند در تهران

اداره ثبت اختراعات

مرکز مالکیت معنوی – سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

استعلام برند -مرکز مالکیت معنوی – سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران

سامانه بهین یاب

مطالب مشابه...

مطالب محبوب

1 دیدگاه

  1. اسماعیل ستوده می گوید:

    میخوام برندخودراثبت کنم گزوشیرینی ستوده ویک برند دیگرهم به نام مجتمع تولیدی حاج اکبرستوده وپسران وثبت لگوی تجاری طراحی شده خودم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!