جواز تاسیس در تهران

راهنمای دریافت جواز تاسیس در تهران  

جواز تاسیس در تهران به معنی اجاره تاسیس کارخانه در تهران می باشد. این یک تعریف بسیار ساده و اجمالی از جواز تاسیس در تهران است که سابق بر این موافقت اصولی در تهران نامیده می شد.

برای احداث کارخانه در تهران اگر بخواهید به شکل قانونی عمل نمائید حتما می بایست از جواز تاسیس در تهران شروع نمائید. توجه بفرمائید که وقتی در عبارت جواز تاسیس در تهران به تهران اشاره می کنیم منظور شهر تهران نبوده و هیچ کارخانه ای نمی تواند در خود شهر تهران احداث و هیچ جواز تاسیسی نمی تواند در خود شهر تهران صادر گردد.

در اینجا منظور از تهران استان تهران می باشد و در واقع شعاع احداث کارخانه در تهران 120 کیلومتری مرکز می باشد. در واقع شما در استان تهران تنها در شهرک های صنعتی که اسامی آنها از سوی شرکت شهرک های صنعتی تهران اعلام می شود؛ مجاز به احداث کارخانه خود می باشید.

 

 

 

اخذ زمین در شهرک های صنعتی استان تهران

برای دریافت زمین در یکی از شهرک های صنعتی استان تهران شما بی شک نیاز به جواز تاسیس در تهران خواهید داشت. در واقع شرکت شهرک های استان تهران تنها با در دست داشتن جواز تاسیس در تهران با شما انعقاد قرارداد خواهد نمود.

در نظر داشته باشید که در هنگام صدور جواز تاسیس در تهران زمینی که قرار است در آینده کارخانه شما در آنجا تاسیس گردد؛ باید دقیقا مشخص شود و حتی مشخصات شهرک صنعتی و متراژ زمین در برگه جواز تاسیس قید می گردد.

بنابراین به اینگونه نیست که شما بعد از دریافت جواز تاسیس در تهران بتوانید در محل دیگری به غیر از زمینی که صدور جواز تاسیس در تهران برای شما مشخص شده به تاسیس کارخانه در تهران مبادرت ورزید.

همچنین برای دریافت جواز تاسیس در تهران نیاز به هیچگونه خرید زمین صنعتی در تهران نمی باشد. در واقع پیش از جواز تاسیس در تهران هیچ الزامی به اینکار نمی باشد. بعد از دریافت جواز تاسیس در تهران شما از طریق انعقاد قرارداد می توانید زمین مورد نظر را طبق آنچه در جواز تاسیس قید شده خریداری نمائید.

لطفاً توجه بفرمائید که با اجاره کارخانه در تهران و یا اجاره سوله در تهران هیچگاه نمی توان جواز تاسیس در تهران دریافت کرد. جواز تاسیس سندی است که تنها با مالکیت صاحب آن بر زمین معنی پیدا می کند.

مشاوره رایگان جواز تاسیس در تهران
مشاوره رایگان جواز تاسیس در تهران

مراحل دریافت جواز تاسیس در تهران

برای دریافت جواز تاسیس در تهران لازم است که مراحلی به شرحی که در زیر می آورم طی گردد. طی نمودن صحیح مراحل جواز تاسیس در تهران در حقیقت تجربه بسیار بالایی می طلبد.

به هیچ وجه پیشنهاد نمی کنم که متقاضی خودش برای جواز تاسیس در تهران اقدام نماید؛ چرا که ریزه کاری های بسیاری در دریافت جواز تاسیس وجود دارد که نادیده گرفتن آنها به منزله مشکلات و دردسرهای مضاعف بعدی می باشد.

نشان کردن زمین در یکی از شهرک های صنعتی تهران

نشان کردن زمین در یکی از شهرک های صنعتی تهران نخستین مرحله از اقدام نمودن جهت دریافت جواز تاسیس می باشد. توجه بفرمائید که نشان کردن زمین در شهرک صنعتی با رزو کردن آن تفاوت دارد و با نشان کردن شرکت شهرک های صنعتی تهران قطعه زمین مورد نظر را حتی تا پایان مراحل صدور جواز تاسیس نگه نمی دارد.

در واقع زمین نشان شده به کسی تعلق می گیرد که قرارداد خود را سریع تر با شرکت شهرک های صنعتی منعقد کند و این به معنی آن است که آن فرد می بایست زودتر جواز تاسیس در تهران را دریافت کرده باشد و این اولین جایی است که لزوم دریافت جواز تاسیس توسط یک متخصص امر بر شما معلوم می گردد.

به این معنی سرعت عمل در دریافت جواز تاسیس در تهران  مساوی تعلق گرفتن زمین در یکی از شهرک های صنعتی تهران به شما و برعکس آن محرومیت از امکان انعقاد قرارداد زمین و از سر گرفته شدن کل مراحل دریافت جواز تاسیس در تهران می باشد.

ثبت نام در سامانه بهین یاب

ثبت نام در سامانه بهین یاب جهت اخذ جواز تاسیس مرحله بعدی از فرایند دریافت جواز تاسیس در تهران می باشد. البته پیش از ثبت نام در سامانه بهین یاب شما می بایست در درگاه ملی مجوز ثبت نام نموده و سپس وارد سامانه بهین یاب شوید.

ثبت نام در سامانه بهین یاب مستلزم ورود یکسری اطلاعات اولیه از طرح تولیدی شما می باشد . از جمله این اطلاعات ظرفیت طرح، زمین مورد نیاز، زیر بنا، تاسیسات، میزان انرژی، تعداد کارکنان، لیست ماشین آلات و مواد اولیه می باشد.

ضرورت دارد که شما برآورد بسیاری دقیقی از موارد فوق داشته باشید. درج موارد اشتباه و صدور جواز تاسیس با پارامترهای ناصحیح در آینده مشکلات بسیار زیاد و بعضاً غیر قابل حل به بار خواهد آورد.

مراجعه به خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران

آخرین مرحله از اخذ جواز تاسیس در تهران مراجعه به خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران می باشد. در این مرحله می بایست فرم نشان کردن زمین را به همراه دیگر مستندات خود منجمله ثبت نام در سامانه بهین یاب را به کارشناس خانه صنعت، معدن و تجارت ارائه نمائید و کارشناس مربوطه پس از بررسی و اصلاحات مورد نیاز چندین نامه برای شما تهیه و به دستگاه های ذی ربط ارسال می نماید.

 

مدارک لازم جهت اخذ جواز تاسیس در تهران

مدارک لازم جهت صدور جواز تاسیس سوالی است که تقریبا همه متقاضیان جواز تاسیس در تهران از ما درباره آن سوال می کنند. می خواهم بگویم خوشبختانه مدارک خاصی برای دریافت جواز تاسیس لازم نمی باشد.

در اینصورت خبر خوش این است که هر ایرانی می تواند تنها با اراده نمودن و ارائه یکسری مدارک هویتی موفق به اخذ جواز تاسیس گردد. در کنار این خبر خوش باید گفت که اگر شما نتوانید در مدت معینی اقدام به عقد قرارداد واگذاری زمین با شرکت شهرک های صنعتی استان تهران گردید به صورت خودکار جواز تاسیس شما باطل می گردد.

در واقع جواز تاسیس صادره برای شما تا موقعی معتبر است که شخص دیگری در مورد زمین نشان شده توسط شما با شرکت شهرک های صنعتی قرارداد منعقد نکرده باشد. در این زمینه طبق قانون فعلی الویت با آن شخصی می باشد که واریز را قبل از دیگری انجام دهد و دفترچه قرارداد دریافت نماید.

بنابراین اخذ جواز تاسیس به همان نسبت که ساده است و نیازی به مدارک خاصی ندارد؛ پیچیده است چون به سرانجام رسیدن آن مستلزم عقد قرارداد با شرکت شهرک های صنعتی می باشد.

در نهایت اگر شخص حقیقی هستید مدارک لازم جهت اخذ جواز تاسیس در تهران برای شما مدارک هویتی شما می باشد و اگر شخصیت حقیقی باشید می بایست مدارک شرکت ثبت شده را به همراه مدارک مدیر عامل ارائه نمایید.

فراموش نکید که اگر قصد اخذ جواز تاسیس برای شرکت دارید حتماً باید موضوع فعالیت شرکت شما همسو با موضوع جواز تاسیس باشد. اگر هنوز شرکت خود را ثبت نکرده اید به نوشته ثبت شرکت در تهران مراجعه نمائید.

هزینه اخذ جواز تاسیس در تهران

درباره هزینه اخذ جواز تاسیس لازم است توضیحاتی بدهم . اول از همه باید بگویم که شما حتی اگر خودتان هم برای گرفتن جواز تاسیس در تهران اقدام نمایید باید یک سری هزینه پرداخت نمائید.

این هزینه ها شامل هزینه کافی نت برای نشان کردن زمین، ثبت نام در سامانه بهین یاب، هزینه خانه صنعت، معدن و تجارت، هزینه سازمان محیط زیست و مابقی دستگاه های دولتی ذی ربط می شود.

بنابراین به طور کلی دریافت جواز تاسیس هزینه هایی دارد که چه خودتان و چه موسسه حقوقی اینکار را برایتان انجام دهد این هزینه ها وجود دارد. همچنین در حالتی که مجموعه ای مثل ثبت ایرانیان بخواهد کار اخذ جواز تاسیس در تهران را برای شما انجام دهد؛ شما مکلف به پرداخت حق الوکاله موسسه می باشید.

اگر می خواهید بدانید هزینه دریافت جواز تاسیس چقدر است و یا اگر در خصوص مزیت دریافت جواز تاسیس توسط ثبت ایرانیان نسبت به وقتی که خودتان اقدام می کنید سوالی دارید با ما تماس بگیرید.

پروانه بهره برداری در تهران

مقوله دیگری که لازم است در اینجا به آن بپردازیم پروانه بهره برداری در تهران است. در واقع پروانه بهره برداری در تهران خوب شناخته نشده است و بسیاری هنوز تفاوت جواز تاسیس در تهران را با پروانه بهره برداری در تهران را به خوبی نمی دانند.

اگر شما هم جزء آن دسته هستید بهتر است خیلی ساده برایتان بگویم که پروانه بهره برداری در تهران آخرین حلقه از راه اندازی کارخانه در تهران می باشد؛ در حالیکه جواز تاسیس در تهران آغاز راه است.

بین این دو مرحله یک چیزی بین یک تا چند سال فاصله وجود دارد. بنابراین با این توضیح در آغاز راه صحبت از پروانه بهره برداری در تهران و یا پروانه تولید در تهران یکسره سخنی اشتباه است. البته بسیاری این اشتباه رایج را انجام می دهند.

خرید زمین در شهرک صنعتی تهران

گفته شد که خرید زمین در شهرک صنعتی تهران تنها با جواز تاسیس در تهران امکان پذیر است . اگر شما هم متقاضی خرید زمین در شهرک صنعتی تهران می توانید با مراجعه به ثبت ایرانیان ابتداً نسبت به صدور جواز تاسیس در تهران به نام خودتان و یا شخص دیگری اقدام نموده و سپس از مزایای قانونی آن استفاده نمائید.

یکی از مزایای قانونی اخذ جواز تاسیس در تهران فروش اقساطی زمین شهرک صنعتی در شهرک های صنعتی می باشد که هم اینک زمین قابل بهره برداری خالی در آنها موجود و قابل ارائه می باشد.

توجه بفرمائید که فروش زمین اقساطی در شهرک صنعتی در مجاورت تهران و یا هر یک از شهرهای ایران طبق مقررات خاصی صورت می پذیرد. یکی اینکه شما به محض خرید زمین مکلف به ساخت آن می باشید.

در خصوص نحوه پرداخت مبلغ زمین های صنعتی در تهران که فروش آنها به صورت اقساطی و از طریق شرکت شهرک های صنعتی انجام می شود باید گفت که شما مکلف به پرداخت 40 درصد نقد و باقی اقساط بدون بهره می باشید.

مطالب مشابه...

مطالب محبوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!