اخذ جواز تاسیس با دو دهه تجربه در این زمینه

اخذ جواز تاسیس به منظور احداث کارخانه صورت می پذیرد. طبق تعریف جواز تاسیس اجازه تاسیس کارخانه می باشد. اگر متقاضی اخذ جوازتاسیس هستید حتماً نوشته زیر را مطالعه بفرمائید.

ناآگاهی در خصوص قوانین اخذ قوانین اخذ جواز تاسیس باعث نابودی هزینه و زمان شما می گردد. در واقع خیلی ها حتی نمی دانند جوازتاسیس چه وقت کاربرد دارد و گاه فکر می کنند که می توانند جواز تاسیس بعداً در هر کجا که اراده نمایند احداث کارخانه نمایند! این یکی از نمونه های به هدر رفتن وقت و زمان می باشد. از این مثال ها زیاد وجود دارد که در ادامه برایتان خواهم گفت.

چرا آنکه ارائه خدمات اخذ جواز تاسیس می نماید باید به کلیه جوانب تاسیس کارخانه اشراف کامل داشته باشد ؟!

سالهاست که ثبت ایرانیان به صورت تخصصی در زمینه اخذ جواز تاسیس در ایران فعال هستیم. به جرات اذعان می کنم که هیچ مجموعه ای در کل ایران تجربه 0 تا 100 صدور جواز تاسیس را به اندازه ما ندارد.

نقطه قوت ثبت ایران در زمینه تنها به اخذ جواز تاسیس منوط نمی گردد. در واقع بنده و هیچ یک از همکاران من تنها گرفتن جواز تاسیس را یک فضیلت نمی دانیم. تفاوت ثبت ایرانیان با دیگران در این زمینه نگاه 0 تا 100 احداث کارخانه می باشد.

از این منظر آنکه در زمینه گرفتن جواز تاسیس به شما ارائه خدمات می نماید باید کسی باشد که به همه موضوع تاسیس کارخانه تا انتها واقف باشد. اگر این موضوع صدق نکند مطمئن باشید که یک جای اخذ جواز تاسیس شما خواهد لنگید.

مثال ساده ای که برایتان می توانم بزنم؛ انتخاب موضوع فعالیت در جواز تاسیس و ظرفیت سنجی آن می باشد. به نظر یک موسسه حقوقی که صرف کار گرفتن جواز تاسیس می کند شاید این مولفه ها بر عهده مشتری باشد.

بلی این مشتری است که می گوید موضوع جواز تاسیسی که قرار است برایش بگیرید چه باشد و یا ظرفیت طرح چقدر است ولی یک مشاور کارکشته در زمینه اخذ جواز تاسیس به وقت لزوم با جرات و اعتماد به نفس در این زمینه مداخله می نماید.

لزوم مشاوره دریافت جواز تاسیس همان وقتی پیش می آید که مشاور به شما متذکر می شود که موضوع فعالیت تولیدی شما اشباع می باشد و یا ظرفیت در آستانه سود دهی مناسب نمی باشد و یا میزان سرمایه شما در جهت سرمایه گذاری در بخش تولید مورد نظر کافی و وافی نمی باشد.

کاربرد جواز تاسیس در کجاست ؟!

اخذ جواز تاسیس صرفاً به دلیل احداث کارخانه صورت می پذیرد. احداث کارخانه هم صرفاً در یکی از شهرک های صنعتی مجاز قابل انجام می باشد.

احداث کارخانه در زمین های متفرقه اعم از اینکه خارج شهر باشد و یا نباشد و اعم از اینکه صنعت شما آلاینده باشد و یا نباشد مجاز نمی باشد. در این زمینه حتی بودن و یا نبودن کارخانه و یا سوله های صنعتی متععد در مجاور شما دلیل کافی نمی باشد. اینکه در مجاورت شما احداث کارخانه های متعدد انجام شده باز هم دلیل خوبی برای مجاز بودن شما به تاسیس کارخانه در این محل نمی باشد.

تاکید می کنم که شما صرفاً مجاز به احداث کارخانه در شهرک صنعتی مجاز می باشد. مجاز بودن شهرک صنعتی را شرکت شهرک های صنعتی استان شما تعیین می کند.

با این شرط اخذ جواز تاسیس برای شما امکان پذیر می باشد. البته باید در نظر داشته باشید که صدور جواز تاسیس مراحل خاص خودش را دارد/.

شرایط لازم برای اخذ جواز تاسیس چیست

می توان گفت که تقریباً هیچ شرایط لازمی برای اخذ جواز تاسیس قائل نشده است. این خبر از طرفی خوشحال کننده است و از طرف دیگر باید گفت حالا چه ؟ من بروم جواز تاسیس بگیرم که چه ؟!

در واقع اگر بودجه کافی برای ادامه راه نداشته باشم اخذ جواز تاسیس به چه کار من می آید. پاسخ این است که تقریباً به هیچ کار.

بنابراین گرفتن جواز تاسیس بدون هدف کاری را حل نمی کند و به هدر دادن سرمایه وقت و زمان می باشد. همانطور که در مقدمه هم گفتم جوازتاسیس تنها با هدف راه اندازی کارخانه به کار می آید.

بنابراین در این هنگام می توان گفت که درست است که سازمان صنعت، معدن و تجارت شرایط خاصی برای اخذ جواز تاسیس قائل نشده است لیکن در عمل شرط اخذ جواز تاسیس این است که شما توانایی سرمایه گذاری داشته باشید.

مدارک لازم برای اخذ جوازتاسیس

حال سوال پیش می آید که چه مدارکی برای گرفتن جواز تاسیس ضروری می باشد. باید گفت که مدارک لازم جهت اخذ جواز تاسیس بر اساس شخص و یا شرکت بودن اندکی متفاوت می باشد.

برای اشخاص حقیقی تنها همان مدارک هویتی جهت اخذ جواز تاسیس کفاتیت می کند لیکن برای اشخاص حقوقی و یا شرکت ها در هنگام صدور جواز تاسیس شما ملزم به ارائه مدارک شرکت منجمله اساسنامه شرکت و آگهی تاسیس شرکت و آگهی تغییرات شرکت از جمله آخرین تمدید هیات مدیره شرکت علاوه بر مدارک هویتی مدیرعامل شرکت می باشید.

در نظر داشته باشید که موضوع مندرج در اساسنامه شرکت شما می بایست با موضوع جواز تاسیس ماخوذه مشابهت داشته باشد.

همچنین اگر اخذ جواز تاسیس توسط وکیل انجام شود ارائه وکالتنامه رسمی با موضوع انجام امور اداری جواز تاسیس و یا نامه اداری نماینده حقوقی در سربرگ شرکت در مورد شرکت ها ضروری می باشد.

در وکالتنامه اخذ جواز تاسیس می بایست شرایط کامل وکالت به همراه اختیارات وکیل منجمله حق امضاء وی و مراجعه به سازمان های ذی ربط لازم در هنگام گرفتن استعلام های جواز تاسیس منجمله سازمان محیط زیست، معاونت غذا و دارو قید شده باشد.

هزینه اخذ جواز تاسیس چقدر است ؟!

در هر کاری منجمله اخذ جواز تاسیس هزینه یکی از ارکان اساسی می باشد. متقاضی گرفتن جواز تاسیس می خواهد و باید بداند که برای 0 تا 100 اخذ جواز تاسیس چقدر باید هزینه نماید.

پیش از ورود به هزینه اخذ جواز تاسیس باید بدانیم که گرفتن جواز تاسیس مثل اموری مانند ثبت شرکت که از 0 تا 100 آن امروز اینترنتی شده نمی باشد. فرایند جواز تاسیس از مراحل مختلفی همانند ثبت نام در سامانه بهین یاب، نشان کردن زمین در شهرک صنعتی، مراجعه به مرکز مختلف متشکل می گردد.

در واقع در اینجا ما با مجموعه ای فرایندهای ثبت نام اینترنتی، امور وکالتی و علاوه بر اینها برآورد های فنی و مهندسی روبرو هستیم. خصوصاً در نظر داشته باشید که برآوردهای مهندسی بسیار مهم می باشد و شاکله آتی تولید شما در آینده را  می سازد که در برخی موارد تغییر آن در آینده دشوار و ناممکن است.

غرض من در بیان این موارد این است که در تعیین هزینه اخذ جواز تاسیس همه این موارد باید دیده شده و برآورد گردد. گاه ما تا 20 ماه درگیر صدور جواز تاسیس هستیم و حق الزحمه اخذ جواز تاسیس حتماًً می بایست با این حجم کار تناسب داشته باشد.

مدت زمان جواز تاسیس

بالاخره یکی از مهمترین پارامترهای حاکم بر اخذ جواز تاسیس مدت زمان می باشد. متقاضی از ما می پرسد که مدت زمان گرفتن جوازتاسیس چقدر است. در واقع وی موقع طرح این سوال می خواهد مدت زمان میانگین صدور جواز تاسیس را بداند.

اگر هدف میانگین مدت زمان صدور جواز تاسیس باشد آن وقت باز من می پرسم استان مورد نظر شما کدام است. واقعیت این است که استان ها در زمینه مدت زمان صدور جواز تاسیس بسیار متفاوت عمول می کنند.

با اینحال اگر یک عدد شما را خوشحال می کند من مدت زمان بین 30 تا 60 روزکاری را برای اخذ جواز تاسیس اعلام می نمایم. این حکم به هیچ وجه کلی نیست و عوامل مختلفی منجمله موضوع جوازتاسیس به شدت بر آن تاثیر می گذارد.

مراحل اخذ جواز تاسیس

در اینجا می خواهم 0 تا 100 مراحل اخذ جواز تاسیس را برایتان بگویم. جواز تاسیس در واقع شروع محقق نمودن کسب و کار تولیدی می باشذ. در واقع هر آن کس که هدفش احداث کارخانه در ایران باشد باید به سراغ اخذ جواز تاسیس برود.

پس از این مقدمات باید ببینید چه می خواهید تولید نمایید. تولید شما هر چه باشد مهمترین پارمتری است که در موقع صدور جواز تاسیس در آن نقش می بندد. توجه بفرمایید که تولید می تواند مجموعه ای از محصولات/کالاها را در بر بگیرد به شرطی که همه این محصولات مربوط به یک رسته شغلی باشند.

انتخاب محصول جواز تاسیس با توجه به کدهایی معروف به آیسیک انجام می گردد این کد رشته ها برای فعالیت های گوناگون تعریف شده اند و در سامانه بهین یاب قابل انتخاب می باشند.

در واقع به یاد داشته باشید که شما نمی توانید؛ شرح محصول خود را به دلخواه در جوازتاسیس ماخوذه ذکر نمائید و محصول و یا محصولات در قالب کد آیسیک بر روی جواز تاسیس قید می گردد.

در جلوی هر محصول/کالا  در هنگام صدور جواز تاسیس عددی به عنوان ظرفیت قید می گردد که واحد این عدد می تواند تن و یا عدد باشد. ظرفیت سنجی واحدهای صنعتی منجمله امور بسیار مهم فنی بوده و به تخصص بسیار زیادی نیاز دارد.

با در نظر گرفتن جمیع موارد فوق شما به سایت شرکت شهرک های صنعتی مراجعه نموده و بلوک زمین خود در شهرک صنعتی مورد نظر ثبت نام می نمائید. توجه بفرمایید که ثبت نام زمین در شهرک صنعتی باید با توجه با فازبندی شهرک های صنعتی انجام گردد.

ماجرای فاز بندی شهرک های صنعتی نیز از این قرار است که شرکت شهرک های صنعتی بر اساس نوع جوازتاسیس فازبندی هایی منجمله زون فلزی، زون غذایی، زون شیمیایی، زون برق و الکترونیک، زون نساجی و … در شهرک تعریف می نماید.

شما بر اساس نوع جواز تاسیس خود در یکی از این زون بندی ها باید جا بگیرید. در واقع برای مثل اگر قصد احداث کارخانه ریخته گری را دارید؛ شما در زون فلزی جانمایی می گردید و یا اگر قصد احداث کارخانه ریسندگی را دارید؛ استقرار شما باید در زون نساجی انجام شود.

اخذ جواز تاسیس در کلیه شهرستان های ایران

سالهاست که به صورت تخصصی در زمینه اخذ جواز تاسیس در ایران فعال هستیم. به جرات اذعان می کنم که هیچ مجموعه ای در کل ایران تجربه 0 تا 100 صدور جواز تاسیس را به اندازه ما ندارد.

یکی از نقاط قوت ثبت ایرانیان که امروز تقریبا در همه استان ها، شهرستان ها و شهرهای ایران در زمینه اخذ جواز تاسیس نماینده دارد. روی این حساب هیچ فرقی نمی کند که در کجای ایران مستقر باشید.

 اخذ جواز تاسیس خود را با خیال راحت به ما بسپارید تا در کوتاهترین زمان ممکن و با کمترین هزینه نسبت به فرایند صدور آن اقدامات لازم را به انجام رسانیم. تنها چیزی که در این زمینه لازم است به ما بگوید؛ موضوع تولید و شهرک صنعتی مورد نظر می باشد و در باقی موارد مشاورین ما به شما کمک می رسانند.

اخذ جواز تاسیس در اصفهان

بیشترین جواز تاسیس ماخوذه ثبت ایرانیان مربوط به شهر اصفهان بوده است. حدود 20 سال است که سالیانه تعداد زیادی جواز تاسیس در اصفهان به مدد  همکاران اینجانبان در اصفهان اخذ و به دست متقاضی می رسد.

در حقیقت اصفهان شهری صنعتی و با پناسیل بالای احداث کارخانه می باشد. احداث کارخانه در اصفهان مثل همه شهرهای ایران با جواز تاسیس در اصفهان شروع و با اخذ پروانه بهره برداری در اصفهان  به سرانجام می رسد.

اخذ جواز تاسیس در یزد

شهر یزد نیز رقیب جدی برای شهر اصفهان در زمینه اخذ جواز تاسیس بوده است. در طی بیش از 20 سال فعالیت خود  در کنار اخذ جواز تاسیس در اصفهان پرونده های متعددی از جواز تاسیس در یزد را از سر گذرانده ایم.

وجود شهرک های صنعتی فعال در شهر یزد منجمله شهرک صنعتی فولاد یزد که در شهرستان اسکذر واقع شده مشوق سرمایه گذاری تولید در یزد گردیده است. نگاه ما به اخذ جواز تاسیس در یزد همان نگاه صفر تا صدی به احداث کارخانه در یزد بوده است که در این زمینه تا دریافت پروانه بهره برداری در یزد  در کنار متقاضی بوده ایم.

اخذ جواز تاسیس در شهرکرد

شهرکرد در مجاورت اصفهان و شهری بسیار مهم در حوزه های مختلف منجمله کشاورزی و صنعت می باشد. صنعتگران و سرمایه گذران بسیاری از این شهر با ما تماس می گیرند. مطابق معمول در شروع احداث کارخانه در شهرکرد را برای ایشان با اقدام در جهت صدور جواز تاسیس در شهرکرد آغاز می نمائیم.

شهرک های صنعتی متعدد و مهمی در مجاورت استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد. اگر نیاز به مشاوره رایگان پیش از اخذ جواز تاسیس در شهرکرد دارید با ما تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح نمائید.

اخذ جواز تاسیس در مشهد

شاید مهمترین شهر در ایران در زمینه اخذ جواز تاسیس مشهد باشد. استان خراسان با وسعت کشور گونه خود و شهرک های صنعتی متعدد و کارخانجات موفق باز هم پذیرای متقاضیات تولید در مشهد می باشد.

تولید در خراسان از دریافت جواز تاسیس در استان خراسان و به قول معروف جواز تاسیس در مشهد شروع می شود.  مطابق معمول با 20 سال سابقه مفید در زمینه احداث کارخانه در مشهد میزبان متقاضی محترم جواز تاسیس در مشهد هستیم.

نوشته های مربوط

جوازتاسیس در اصفهان

جوازتاسیس در تهران

پیوند به بیرون

درگاه ملی مجوز

بهین یاب

error: Content is protected !!